Relación entre conocimiento y actitudes hacia la sostenibilidad de estudiantes universitarios
Visualitza/Obre
Estadístiques de LA Referencia / Recolecta
Inclou dades d'ús des de 2022
Cita com:
hdl:2099/7106
Tipus de documentArticle
Data publicació2008-12
EditorCàtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC
Condicions d'accésAccés obert
Llevat que s'hi indiqui el contrari, els
continguts d'aquesta obra estan subjectes a la llicència de Creative Commons
:
Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya
Abstract
L’objectiu de l’estudi és analitzar els coneixements i les actituds respecte a la sostenibilitat en els
estudiants universitaris. Es comparen les actituds dels estudiantes en relació a diferents
especialitats acadèmiques: Enginyeria Tècnica i Ciències Socials.
Es percep una diferència quant a la percepció de la problemàtica mediambiental entre els
estudiants de les dues especialitats. Les actituds més actives a favor de la sostenibilitat, com ara
canvis en els modes de vida, es percep en els estudiants de Ciències Socials, malgrat que aquests
demostren un menor coneixement de la problemàtica i dels conceptes teòrics sobre
sostenibilitat. Es pot concloure que el coneixement del problema ambiental no està relacionat
directament amb la disposició activa de la cerca de solucions. Per potenciar actituds més actives
per part de l’alumnat, des de l’àmbit universitari, seria necessària la definició de programes amb
assignatures més interdisciplinàries. El objetivo del estudio es analizar los conocimientos y las actitudes con relación a la sostenibilidad
en los estudiantes universitarios. Se comparan las actitudes de los estudiantes en relación a
diferentes especialidades académicas: Ingeniería Técnica y Ciencias Sociales.
Se percibe una diferencia en cuanto a la percepción de la problemática medio ambiental entre
los estudiantes de las dos especialidades. Las actitudes más activas a favor de la sostenibilidad,
como cambios en el modo de vida, se aprecian en los estudiantes de Ciencias Sociales, a pesar
de que estos demuestran un menor conocimiento de la problemática y de los conceptos teóricos
sobre sostenibilidad. Se puede concluir que el conocimiento del problema ambiental no está
relacionado directamente con la disposición activa de la búsqueda de soluciones. Para potenciar
actitudes más activas por parte del alumnado, desde el ámbito universitario sería necesaria la
definición de programas con asignaturas más interdisciplinares. The aim of this study was to analyse university students’ knowledge of and attitudes to
sustainability. The attitudes of engineering students were compared with those of social sciences
students.
The students were found to have different perceptions of environmental problems depending on
their discipline. Social sciences students had the most active positive attitudes to sustainability:
for example, they recognized the need for a change in lifestyle, despite the fact that these students
had less knowledge of the problems and of the theoretical concepts of sustainability. Thus,
knowledge of environmental problems is not directly related to a willingness to seek solutions.
To foster more active student attitudes, it is important for universities to devise syllabuses with
more interdisciplinary subjects.
CitacióOnaindia Olalde, Miren; Ibabe, Arantza. "Relación entre conocimiento y actitudes hacia la sostenibilidad de estudiantes universitarios". Sostenible?, 2008, núm. 10, p. 97-113.
Dipòsit legalDL: B.25102-2006
ISSN1575-6688
Col·leccions
Fitxers | Descripció | Mida | Format | Visualitza |
---|---|---|---|---|
010_08.pdf | 212,5Kb | Visualitza/Obre |