On-line role-play as a teaching method in engineering studies
Visualitza/Obre
Estadístiques de LA Referencia / Recolecta
Inclou dades d'ús des de 2022
Cita com:
hdl:2099/10296
Tipus de documentArticle
Data publicació2011-03
EditorUniversitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació
Condicions d'accésAccés obert
Llevat que s'hi indiqui el contrari, els
continguts d'aquesta obra estan subjectes a la llicència de Creative Commons
:
Reconeixement-NoComercial 3.0 Espanya
Abstract
We propose to adapt the role-play teaching methodology to engineering studies, trying to overcome obstacles like its exclusive association with fantasy games or its demand of social skills. We have chosen the role of a maintenance technician, a relevant job profile for engineering graduates. The interaction is based on email exchange, and the instructor is included in the simulation to guide the activity development and the achievement of the learning objectives. In this paper, our experience with this methodology, its implementation, results and student feedback are presented.
CitacióCobo, Adolfo [et al.]. On-line role-play as a teaching method in engineering studies. "JOTSE: Journal of technology and science education", Març 2011, vol. 1, núm. 1, p. 49-58.
ISSN2013-6474
Fitxers | Descripció | Mida | Format | Visualitza |
---|---|---|---|---|
cobo.pdf | 1014,Kb | Visualitza/Obre |