Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Els ambients al CEIP Son Basca

Margalida Batle Siquier, Sílvia Bonet Martín, María Amparo Camarera Camarera, Maria Miquela Camps Filani, Maria Neus Moyà Castells, Francisca Server Crespí, Margalida Soler Cardell

Resum


L’article exposa l’experiència viscuda per l’equip d’educació infantil del CEIP Son Basca, de Sa
Pobla, amb la implementació del treball per ambients. El projecte, iniciat al curs 2008-2009,
arran de la participació de les autores a les VI Jornades Pedagògiques (Barcelona), inclou tots
els membres de la comunitat educativa. Aquesta experiència de treball per ambients ha
suposat l’establiment de set espais en els què els infants de tres a cinc anys poden
experimentar, setmanalment, diferents situacions d’aprenentatge lúdic i actiu i expressar-se
amb diferents llenguatges. Les propostes ludicodidàctiques són: experimentació, artística,
mediateca, jugam a ser, berenar, música i hort. Els infants, sense segregació en funció de l’edat, treballen des d’hàbits fins a continguts curriculars de música, passant pel joc simbòlic o
l’expressió oral i escrita

Text complet: PDF