Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Sòcrates a l’àgora. Una proposta per a 4t d’ESO

Ferran Carreras

Resum


Ferran Carreras
IES Damià Huguet
Resum
L’article exposa detalladament l’experiència d’un projecte per a la formació educativa en ètica i
ciutadania, que es va posar en pràctica a l’IES Damià Huguet i al Centre de Tecnificació
Esportiva de Campos . Es tracta d’una experiència de treball molt diversa, basada en vuit
unitats didàctiques variades i que se centra en quatre competències bàsiques: aprendre a ser i
a actuar de manera autònoma, aprendre a pensar i a comunicar, aprendre a descobrir i a tenir
iniciativa, i aprendre a conviure i a habitar el món. L’objectiu principal és obrir el debat i abordar
el pensament lliure, de tal manera que els alumnes puguin vertebrar aquestes reflexions
conjuntament amb les altres matèries didàctiques i assoleixin les demandes educatives en
relació amb el context social i cultural de la societat actual. El projecte revisa l’assignatura
d’educació per a la ciutadania per donar-li un caire pràctic i per enllaçar teoria i pràctica a
través de la reflexió sobre la pròpia vida i la realitat.

Text complet: PDF