Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Desmuntant el Dr. Jones: Didàctica de la prehistòria i l’Arqueòdrom CAMPUS-UIB

David Javaloyas Molina, Manuel Calvo Trias, Daniel Albero Santacreu, Jaume García Rosselló

Resum


L’arqueologia sovint és percebuda des de la societat com una disciplina amb un alt component
exòtic i romàntic però d’escàs valor pel que fa al seu paper social i el seu caràcter científic. Des
de l’àrea de prehistòria de la UIB s’està tractant de canviar aquesta concepció amb tot un
conjunt d’activitats formatives i didàctiques adreçades als diferents nivells educatius i al públic
en general amb l’objectiu d’apropar el caràcter científic i professional, que posseeix actualment
la disciplina. Dins d’aquesta estratègia s’emmarca l’Arqueòdrom del Campus UIB, un jaciment
simulat configurat expressament per permetre que els participants desenvolupin, mitjançant una sèrie d’activitats i el suport de professors i monitors, els coneixements propis envers
l’arqueologia del segle XXI. A més, gràcies a aquesta estratègia d’aprenentatge fora de l’aula
es treballen també altres temes transversals, com la sensibilització envers el patrimoni i les
ciències socials en general.

Text complet: PDF