Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Formació tecnològica del professorat

Enric Torres Barchino, Ester Micó Amigo

Resum


L’article tracta de les actuacions òptimes per al desenvolupament
formatiu del professorat de Tecnologies
de secundària obligatòria i del batxillerat de
Ciències i Tecnologia. Els autors de l’article aposten
perquè a llarg termini es plantegi un pla d'actuació en
què estiguen involucrades com a eines de renovació
pedagògica tant les institucions educatives com el
professorat implicat. L’article es fonamenta en l'anàlisi
de les directrius i recomanacions de la UNESCO,
la UE, el MEC, les universitats i els centres de Formació
del Professorat.
Es convida la comunitat educativa a la reflexió per
canalitzar les sinergies que suposen la formació del
professorat, la motivació de l'alumnat, les sortides
professionals i el finançament dels recursos educatius.
Cal adaptar la realitat educativa al nou entorn socioeconòmic,
ja que la cultura tecnològica és una de les
claus de la innovació, l'enginy i la creativitat de les
societats del segle XXI.

Text complet: PDF