Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Competències del professorat a Europa (3). Anàlisi comparativa de les competències del professorat europeu

Mª Isabel Gayà Martínez, Mª Antonia Guardiola Ribot, Joan Rosselló Rigo

Resum


L'article pretén donar a conèixer els resultats de la investigació
sobre el nivell de competències que el professorat
considera que posseeix i el nivell en què creu
que necessita ser format. Aquest treball s'ha dut a
terme mitjançant la col·laboració d'universitats i centres
de professors dels diferents països d'Europa que
participen en el projecte multilateral europeu COPE
que lidera el CEP de Manacor.
Sobre la base dels resultats obtinguts mitjançant un
qüestionari comú en tots els centres participants, es
van detectar certes similituds i diferències notables
entre diferents països, que, atesa la seva importància,
són d'interès per a la formació del professorat en
aquest món educatiu, on la millora contínua de les
competències docents té un paper fonamental.
Aquest article és la tercera part d'una trilogia publicada
en aquesta revista, i representa un punt de partida
per dissenyar una àmplia recerca sobre les
competències adquirides en l'actualitat pel professorat
a Europa i les que aquest mateix col·lectiu estimaria
convenient posseir per desenvolupar la seva tasca eficaçment.

Text complet: PDF