Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Inspecció Educativa i formació permanent del professorat

Carme Martorell i Gelabert

Resum


L’article analitza les funcions que, al llarg dels anys,
s’han atorgat a la inspecció educativa referides a la
formació del professorat i posa de manifest com els
inspectors, en èpoques diferents, han promogut, promocionat
i coordinat la formació permanent del professorat
(FPP). Des dels centres de col·laboració
pedagògica, propiciats per la Segona República, fins
a l’actualitat, amb l’organització de xarxes educatives.
L’autora, recollint models teòrics, també planteja la
necessitat de l’avaluació de la transferència i de l’impacte
de la FPP i l’aportació que una institució com
la Inspecció Educativa, pot fer-hi. Per acabar, recull
un model per a aquesta avaluació incloent-hi els
agents i instruments que proposa l’administració educativa
de les Illes Balears.

Text complet: PDF