Resum
Aquest article a tall de marc general sobre alló que representa l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), és una invitació a informar, ajudar a debatre, a valorar, i, en el millor dels casos, també un recurs per orientar aquest procés de reflexió crítica en el qual cadascú ha de concloure amb arguments pel seu comte assumint el risc. Europa és un valor hegemònic d'aquells que aviat s'assumira sense pensar. Però mentre això no esdevingui, alguns sabem que hi ha més d'una Europa possible. S'han desenvolupat iniciatives legislatives per harmonirzar afers complexos. No és d'estranyar que li arribés el torn a l'educació, i dins d'aquesta a la universitat.Paraules clau
Referències
Bunk, G.P. ( 1994), " La transmisión de las competencias en la formación y el perfeccionamiento profesionales en la RFA". A la Revista Europea de Formación Profesional, 1, 8-14.
García Gual, C. (1990), "Sobre la degradación de la educación universitaria". A Claves de Razón Práctica, 2, 52-56.
Grau, R. Mª. (2008), "La cara del Espacio Europeo de Educación Superior". A Actas del V Congreso de Didáctica Universitaria. (Pendent de publicació)
Michavila, E.; Calvo, B. (1998), Propuestas para una política universitaria. Síntesis. Madrid.
Trillo, F. (1999), "Las actitudes de los estudiantes: un indicador de la calidad universitaria". A Contextos de Educación, 1, 80-117.
Trillo, F. (2006), "El proceso de renovación de los Títulos de Educación en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior. Una crónica a 16 de Julio de 2006". A Cuadernos de Historia de la Educación, 3, 11-62.
Trillo, F. (2008 a), "El reto de las titulaciones de Educación. Otra crónica a 7 de marzo de 2008". A Educación XXI, 11, 19-41.
Trillo, F. (2008 b), "La cruz del Espacio Europeo de Educación Superior". A Actas del V Congreso de Didáctica Universitaria, (Pendent de publicació)
Zabalza. M.A. ( 2008), "El espacio europeo de educación superior: innovación en la enseñanza universitaria". A Innovación educativa, 18, 69-95,
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull