Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Educational Cinema in the Weimar Republic

Anne Bruch

Resum


La República de Weimar no només es considera un període històric per si mateix
en termes dels seus difícils paràmetres socials i les circumstàncies polítiques que en
van provocar el fracàs el 1933, sinó també com un avanç en la ràpida expansió dels
mitjans de comunicació de massa. Especialment, les pel·lícules van ser considerades
com el recurs mediàtic més important i influent en la modernització d'Alemanya després
de la Primera Guerra Mundial. En conseqüència, els educadors progressistes creien
que l'ús de pel·lícules educatives podria alterar a fons els mètodes d'ensenyament
convencionals vigents. Al mateix temps es va dissenyar un nou currículum que va
implementar l'educació cívica com a tema nou. Aquest article examina com i per què
es van introduir pel·lícules educatives com a nou mitjà a les escoles. També explora
els debats entre educadors, professors i productors de cinema, i discuteix de quina
manera aquestes pel·lícules es van utilitzar per comunicar nous continguts docents en
l'àmbit de l'educació cívica.

Text complet: Text complet