Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

El Derecho a la eduación en América Latina: un análisis de las políticas educativas en la historia reciente de Brasil y Argentina

Dalila Andrade Oliveira, Myriam Feldfeber

Resum


En el context del nou escenari de Llatinoamèrica, el present article analitza els
impactes d'equitat de les reformes educatives projectades a partir dels anys noranta al
Brasil i l'Argentina. Al llarg del segle vint els dos països viuen dictadures, repressions,
i reformes estructurals neoliberals i neoconservadores que comporten la minimització
dels Estats, la negació de drets humans i l'augment de les desigualtats. L'anàlisi comparada
parteix d'aquesta herència per contextualitzar les reformes educatives de la història recent, aprofundint en les polítiques postneoliberals de governs més democràtics
que han impulsat la igualtat i l'ampliació de drets, entre els quals el dret a l'educació.
Si bé es reconeixen els avenços experimentats, també s'evidencien les tensions entre les
continuïtats i les ruptures del model hegemònic anterior, entre la mercantilització i la
democratització de l'educació.

Text complet: Text complet