Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Història de l'Educació 2.0 i Història de l'e-Educació. Les TIC i les xarxes socials al servei de la docència historicoeducativa

Andrés Payà Rico, Pablo Álvarez Domínguez

Resum


El present article pretén fer un repàs a les possibilitats docents així com les
repercussions pedagògiques que l'ús de les TIC i les xarxes socials obrin per a l'ensenyament-
aprenentatge de la història de l'educació. En el paradigma del que hem
denominat els darrers anys Història de l'Educació 2.0 i Història de l'e-Educació, ens plantegem l'impacte i l'ampli ventall d'opcions que s'obrin gràcies a aquestes
tecnologies als nous contextos d'aprenentatge propis de la societat digital. Després
de la pertinent anàlisi i delimitació conceptual, assenyalem algunes experiències, projectes
d'investigació i d'innovació docent, que han demostrat l'eficàcia, l'interès, la
participació i la interactivitat que desperten i afavoreixen entre la comunitat docent i
discent d'història de l'educació.

Text complet: Text complet