Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Nous paradigmes en l'ensenyament de la història

Joaquim Prats Cuevas, Joan Santacana Mestre

Resum


El present treball ofereix una visió sobre la societat digital i les noves tecnologies
de la informació i la comunicació en educació en relació amb l'ensenyament de la
història. Explica com la cultura ha construït extensions de nosaltres mateixos i fa un
repàs del valor que s'ha donat a la memòria fins a arribar a la capacitat d'abstracció,
relacionant-la amb l'aprenentatge de la història. Les pautes d'aprenentatge varien amb
l'aparició del telèfon mòbil, intel·ligència nova que incorpora telèfon i ordinador i que
suposa l'extensió més gran de l'ésser humà, una ment de base digital d'intel·ligències
múltiples. Els autors defensen la importància de la difusió i la implantació de l'ús de
les noves tecnologies en l'ensenyament de la història, així com les finalitats relacionades
amb l'aprenentatge d'aquesta ciència social. L'article acaba amb una reflexió sobre
el coneixement disciplinari, el qual inclou el mètode, ja que la pràctica d'habilitats
metodològiques només s'aprèn exercitant-les.

Text complet: Text complet