Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La Enseñanza de las ciencias escolares en la Revista de Pedagogía (1922-1936)

José Damián López Martínez, María Ángeles Delgado Martínez

Resum


La Revista de Pedagogía (1922-1936) va aportar una valuosa informació al
professorat sobre la renovació i millora de l'escola a través de la difusió de les
innovacions metodològiques més rellevants de la pedagogia del seu temps. Centrantnos
en l'ensenyament de les ciències escolars, en aquest treball mostrem com aquesta
revista va tractar de millorar la precària situació de l'educació científica espanyola,
va contribuir a la introducció de l'ensenyament de les matèries científiques en el
currículum escolar, i va impulsar la formació i actualització científica del professorat,
publicant i informant sobre manuals, llibres de text i de lectura científics, facilitant
una àmplia documentació relativa a recursos didàctics, material d'ensenyament,
cursos de perfeccionament o congressos relacionats amb l'ensenyament de les ciències experimentals. Finalment, va publicar nombroses experiències dutes a terme des de la
pràctica docent a l'aula per professors innovadors en l'àrea de ciències. En definitiva,
la Revista de Pedagogía contribuí decisivament a la introducció, la difusió i posada
en pràctica de noves orientacions metodològiques per a l'ensenyament de les ciències
escolars.

Text complet: Text complet