Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Idees pedagògiques del taoisme: elements per a una pedagogia líquida entre la naturalesa i la norma

Xavier Laudo Castillo, Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero

Resum


Aquest treball pretén escatir les idees pedagògiques que es troben disponibles en
l'antiga tradició del taoisme xinès, l'origen del qual se situa a la Xina dels inicis del segle V a. C. La nostra aportació no pretén explicar l'aparició de la pedagogia taoista en el seu context, ni tampoc com va ser rebuda en d'altres. El que s'ha dut a terme és una lectura pedagògica de la doctrina filosòfica taoista a través de la seva literatura
canònica per tal de perfilar-ne l'ideal pedagògic i normatiu. A banda de l'interès pel saber en si mateix, hi ha un interès pràctic per conèixer aquest ideal pedagògic: millorar la comprensió de les actuals teories i pràctiques de pedagogia líquida i educació alternativa que inspiren les filosofies orientals.

Text complet: PDF