Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Del agua, de la sangre y de la luz (Acerca de la relación entre la religión y la educación)

Héctor Salinas Fuentes, Miguel Amorós Hernández

Resum


Aquest text vol aprofundir en la tesi que, tant en el pensament clàssic com en la tradició cristiana, la qüestió clau és la proposta d'un gènere de vida, és a dir, en totes dues cultures sempre que pensaven en termes de religió proposaven una manera de
viure que apuntava al cultiu de cadascú. És en aquest sentit que l'educació i la religió
coincideixen en els seus propòsits formadors. Breument, la religió, la filosofia, i en
conseqüència també l'educació, representen models de vides a cultivar. Per aconseguir
aquest objectiu, fem servir com a teló de fons els esquemes d'interpretació cultural de Raimon Panikkar, i, amb el suport de les seves tesis, hem jugat amb les representacions de les figures metafòriques de l'aigua, de la sang i de la llum, com a símils dels períodes de la religiositat occidental. En fi, tres períodes que podrien ser entesos com a etapes cronològiques, però, també com a realitats simultànies.

Text complet: PDF