Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Educar en emociones y transmitir valores éticos: un desafío para los Museos de Pedagogía, Enseñanza y Educación

Pablo Álvarez Domínguez

Resum


L'educació emocional, dels sentiments i dels afectes, així com comunicar-los i transmetre valors ètics, forma part de les nostres vides. Els Museus de Pedagogia, Ensenyament i Educació són escenaris aptes per estudiar, comprendre i interpretar tot coneixement integrat en l'ensenyament i l'aprenentatge de la Història de l'Educació. En aquest treball, en primer lloc, recollim algunes puntualitzacions relacionades
amb els fonaments bàsics de l'educació emocional, per aclarir determinades qüestions
relacionades amb el desenvolupament de l'afectivitat en l'educand. En segon lloc,
reflexionem entorn del paper d'aquests museus com a potencials instruments per a la
transmissió de valors ètics i educar en l'emocional. En tercer lloc, tractem de posar de manifest i justificar que l'educació de les emocions i els sentiments en escenaris museístic pedagògics, es presenta com una nova alternativa capaç de donar resposta als nous paradigmes educatius imperants en la societat del segle XXI.

Text complet: PDF