La dimensión cognitiva y la adaptación a sus modelos de revitalización económica y urbana. El caso de la industria creativa del software en la Zona Metropolitana de Guadalajara
Visualitza/Obre
Cita com:
hdl:2099/15484
Tipus de documentArticle
Data publicació2014-10-28
EditorCentre de Política del Sòl i Valoracions - Universitat Politècnica de Catalunya
Condicions d'accésAccés obert
Llevat que s'hi indiqui el contrari, els
continguts d'aquesta obra estan subjectes a la llicència de Creative Commons
:
Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya
Abstract
El advenimiento de la dimensión cognitiva y creativa en la actividad económica, significa una reconceptualización y reevaluación de la lógica espacial de la economía y la geografía urbana en el mundo moderno. La proliferación de agendas económicas y urbanas orientadas hacia la producción de los nuevos espacios para la economía creativa global, trae consigo un nuevo urbanismo de la creatividad que se proyecta como base estratégica de una era de revitalización económica y urbana a nivel internacional. Se analiza el estudio de caso de la industria de software de la Zona Metropolitana de Guadalajara debido su la relevancia, contextual y temporal, a partir de su clasificación como una industria creativa. L’arribada de la dimensió cognitiva i la creativitat de l’activitat econòmica significa una reconceptualització i reavaluació de la lògica espacial de l’economia i la geografia urbana en el món modern. La proliferació d’agendes econòmiques i urbanes orientades cap a la producció de nous espais per l’economia creativa global, porta ella mateixa un nou urbanisme de la creativitat que es projecta com a base estratègica d’una era de revitalització econòmica i urbana a nivell internacional. Metodològicament es recurreix a la investigació documental com estratègia per l’anàlisi i reflexió sistemàtica sobre el desenvolupament de la fenomenologia; tenint com a finalitat aconseguir resultats entorn l’estudi de cas de la indústria de software de la Zona Metropolitana de Guadalajara en el seu procés de cerca d’un model de desenvolupament ad hoc, així com per la seva rellevància contextual i temporal, a partir de la seva classificació com una indústria creativa. The advent of cognitive and creative dimension in economic activity means a rethinking and a reassessment of the spatial logic of economics and urban geography in the modern world. The proliferation of economic and urban agendas geared towards the production of new spaces for the global creative economy brings new Urbanism, projecting creativity as a strategic base in an era of economic and urban regeneration in an international level. Methodologically draws on desk research as a strategy for the analysis and reflection on the development of phenomenology. The main purpose is to achieve results on the study case of the software industry in the Metropolitan Zone of Guadalajara in its process of searching for an ad hoc model of development, as well as its contextual and temporal relevance as a creative industry.
CitacióCanobbio Rojas, Claudia, González Romero, Daniel. La dimensión cognitiva y la adaptación a sus modelos de revitalización económica y urbana. El caso de la industria creativa del software en la Zona Metropolitana de Guadalajara. A: "ACE: Architecture, City and Environment", Octubre 2014, vol. 9, núm. 26, p. 69-88
Dipòsit legalB.43924-2006
ISSN1886-4805
Col·leccions
Fitxers | Descripció | Mida | Format | Visualitza |
---|---|---|---|---|
ACE_26_SA_13.pdf | 676,6Kb | Visualitza/Obre |