Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

El digital 'out of home (dooh)' o 'digital signage', el otro marketing digital

David López Aranda

Resum


The digitalization of processes has become an essential tool in the shaping of marketing and advertising. The digital revolution which has occurred in the world of commercial communication has introduced new concepts and methods in order to adapt to changes in consumer practices. The internet is the key to digital marketing, and its repercussions are numerous, but in this article we attempt to demonstrate a new method of digital marketing that does not occur in on-line media but rather in exterior media: the Digital Out of Home (DOOH).

David López Aranda es director de marketing del grupo editorial Fopren, responsable de la revista y feria profesional sobre Digital Out of Home, TOTALmedia. Es diplomado en Estudios Avanzados por la Universitat Ramon Llull por su trabajo de investigación acerca de la redefinición del medio exterior, y licenciado en Periodismo y Publicidad y Relaciones Públicas por la Facultat de Comunicació Blanquerna-URL.

KEY WORDS: digital signage, digital out of home, experiential marketing, exterior advertising, advertising saturation, economy of attention.
PALABRAS CLAVE: digital signage, digital out of home, marketing experiencial, publicidad exterior, saturación publicitaria, economía de la atención.

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ISSN paper: 1138-3305. ISSN electrònic: 2340-5007

Facultat de Comunicació Blanquerna. Universitat Ramon Llull.