Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La Comunicació empresarial en situacions de crisi : estudi de cas: la crisi de Fontaneda

Ana Mª Enrique

Resum


L'empresa britànica United Biscuits decideix, l'any 2002, tancar la fàbrica
de galetes Fontaneda a Aguilar de Campoo (Palència). Després de més de
cent anys d'activitat de Fontaneda a Aguilar, els veïns s'enfrontaven a la
pèrdua de dos-cents dotze llocs de treball, però també a la pèrdua d'una
certa identitat. United Biscuits va haver d'afrontar aquesta situació problemàtica
gestionant el conflicte a partir d'unes estratègies de comunicació.
En l'estudi de cas es van efectuar nou entrevistes enfocades i dos grups
de discussió. Les entrevistes enfocades es van realitzar a subjectes que havien
format part de la gestió de la comunicació de United Biscuits durant la
crisi i a actors clau que representaven els públics implicats (stakeholders) de
l'empresa. Els grups de discussió es van organitzar en dos col·lectius fixats:
extreballadors de Fontaneda i habitants d'Aguilar de Campoo.

Text complet: PDF