Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Comunicació publicitària i estudis de relacions públiques

Rafael López Lita, Marta Martín Llaguno

Resum


La publicitat, en el seu sentit més ampli, ha adquirit en la Comunitat Valenciana
especificitat com a objecte d'estudi acadèmic a partir de l'any 2000,
quan les titulacions en aquest àmbit s'han assentat i s'ha doctorat un elenc
d'investigadors novells. Ara, les línies de treball són àmplies i diverses. Tant a la
Universitat d'Alacant, com a la Jaume I de Castelló o a la Cardenal Herrera - CEU
(UCH - CEU) de València, a més de l'anàlisi dels manifestos publicitaris, són objecte
d'investigació, entre altres qüestions, els sistemes i les polítiques de comunicació
o la docència en comunicació persuasiva. No obstant això, la idiosincràsia
de cada institució ha marcat diferents singularitats per a cadascuna de les
universitats. Així, a Alacant, adquireixen rellevància els estudis centrats en el
benestar social; a Castelló, aquells orientats a la comunicació comercial i corporativa;
i, a la UCH - CEU, els estudis sobre processos i tècniques publicitàries i
les noves tecnologies.

Text complet: PDF