Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

El territori com a escola : les escoles rurals i el patrimoni històric

Rosa Marsol, Montserrat Seuma, Antoni Bardavio, Rosa Solsona

Resum


El currículum d’educació primària a Catalunya presenta l’àrea de medi des d’una perspectiva integrada del coneixement del medi natural, històric, cultural i social. La possibilitat de convertir l’entorn proper dels centres escolars en laboratori d’aprenentatge on desenvolupar propostes didàctiques basades en la indagació per part de l’alumnat és el punt de partida de la proposta que es presenta. El curs 2009-2010 es va portar a terme una activitat compartida entre centres escolars, l’Escola L’Àlber (Albesa) i la ZER del Montsec (Àger, Avellanes-Santa Linya, Gerb, Os de Balaguer i Tartareu), coordinats pel Camp d’Aprenentatge de la Noguera, en la qual l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior d’un dels centres participants, convertits en grups d’experts, presentaven a l’alumnat de l’altre centre elements del patrimoni històric de l’entorn proper: la Vil·la Romana del Romeral (Albesa) i la Via Romana d’Àger. La proposta es va desenvolupar en el marc del Projecte l’Escola Adopta un Monument, que té com a objectiu primordial fer partícips els nens i les nenes del reconeixement, la divulgació i la protecció d’elements del seu patrimoni històric.

Text complet: PDF