Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La xarxa d’adopció escolar de monuments a Tarragona : el patrimoni arqueològic com a recurs educatiu en el context de Tarragona Ciutat Educadora

Lluís Balart, Joan Martínez Manent

Resum


El programa educatiu «L’escola adopta un monument» s’ha desenvolupat a les escoles de Tarragona en el marc de Tarragona Ciutat Educadora i d’acord amb les dinàmiques educatives com a ciutat Patrimoni de la Humanitat. Hi han participat 22 escoles, amb una programació de dos cursos acadèmics. És un programa complementari del currículum escolar, transversal i en xarxa, promogut per l’Ajuntament com a agent educatiu, amb la col•laboració de les escoles, per bé que s’emmarca en els processos d’educació permanent de la ciutadania. Destaca la funció educativa del patrimoni arqueològic, tangible o intangible, la seva cooperació en el procés de coresponsabilitat social en l’educació i el seu valor com a recurs educatiu en un procés d’educació integral dels participants.

Text complet: PDF