Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Temps d'Educació

ISSN electrònic: 2014-7627

ISSN paper: 0214-7351

Temps d'Educació és una revista científica i acadèmica de pedagogia, amb periodicitat semestral, que publica treballs referits a l'educació i la formació en tots els àmbits i nivells. La revista acull estudis, informes de recerca i avaluació crítica d'experiències, com també reflexions, assaigs i notes de lectura. Els textos són originals o inèdits en llengua catalana. Fundada el 1989, sota els auspicis de la Divisió de Ciències de l'Educació, de la Universitat de Barcelona, ha estat dirigida successivament pel Dr. Jaume Trilla (1989-1992), per la Dra. Margarida Cambra (1993-1996) i pel Dr. Conrad Vilanou (des de 1997). Actualment és editada per l'Institut de Ciències de l'Educació, de la Universitat de Barcelona.

Temps d'Educació està indexada a RACO, CARHUS (Generalitat de Catalunya), ISOC (CSIC), In-Recs (Universitat de Granada), Latindex (UNAM, Mèxic), Dialnet (Universitat de la Rioja), ERIH (European Science Foundation), Ulrich’s (ProQuest), FRANCIS-INIST (Institut de l'Information Scientifique et Technique-CNRS), SCOPUS (Elsevier BV), OEI (Organización de Estados Iberoamericanos), DICE, SOCIOLOGICAL ABSTRACTS (ProQuest LLC, Bethesda), CBUC (Universitats de Catalunya), RESH, MIAR i REDINET.


2017: Núm.: 53

MONOGRAFIA. Medios y diversidad cultural: escenarios comparativos en torno a la publicidad televisiva

Mitjans i Diversitat Cultural: escenaris comparatius al voltant de la publicitat televisiva (p. 7-12)
Nicolás Lorite
PDF (Castellano)
 
La representació de la diversitat sociocultural en la publicitat televisiva de prime-time a Espanya des de l’òptica de l’alumnat universitari (p. 13-31)
Nicolás Lorite, Jorge Grau Rebollo
PDF (Castellano)
 
La publicitat i la formació simbòlica de les identitats i diversitats socioculturals: reflexions des de la comunicació (p. 33-44)
Jiani Adriana Bonin
PDF (Castellano)
 
Identitat cultural de la música i del color a la publicitat televisiva espanyola. Propostes per a la seva incorporació a l’aula (p. 45-65)
Nicolás Lorite, Ana Entenza, Eduardo Muraca
PDF (Castellano)
 
Reflexions teòric-metodològiques sobre la relació entre comunicació i educació aplicades a l’anàlisi de la publicitat (p. 67-78)
Alberto Efendy Maldonado Gómez de la Torre,, Renata Cardoso, Paula Maltchik
PDF (Castellano)
 
Significat i sentit de la publicitat televisiva brasilera: com despertar l’esperit crític de l’educació en la comunicació (p. 79-92)
Adriana Pierre Coca, Lisiane Machado Aguiar, Nísia Martins do Rosário
PDF (Castellano)
 
Nens made in Brazil: la televisió com un mitjà fonamental de la seva quotidianitat (p. 93-107)
Maria Angela Pavan, Juciano de Sousa Lacerda
PDF (Castellano)
 

ESTUDIS I RECERQUES

Pedro Poveda: assaigs i projectes pedagògics (p. 111-128)
Margarita Bartolomé Pina
PDF
 
Lectura, comprensió lectora i hàbit lector: un repte compartit (p. 129-141)
Jordi González Batlle
PDF
 
El rol del tercer sector en la inclusió dels joves: estudi de cas d’una entitat socioeducativa del barri del Raval (Barcelona) (p. 143-162)
Lluís Parcerisa, Alejandro Montes
PDF
 
Estudi dels requisits indispensables pel bon funcionament del treball en grup a la universitat (p. 163-182)
Josep Maria Masjuan, Marina Elias Andreu
PDF
 
L’aprenentatge de la tècnica vocal: Contribució de la metàfora i la imatge (p. 183-202)
Ainhoa Merzero, Jose A. Ordoñana, Ana Laucirica
PDF (Castellano)
 
Posant en joc la pulsació, la sincronia i el tipus de final: el cas del Salta Miralta (p. 203-223)
Sergi Rodríguez, Jèssica Pérez-Moreno
PDF
 

REFLEXIONS I ASSAIGS

Democràcia, Racionalitat i Educació. La polèmica Dewey- Hutchins en ocasió de The Higher Learning in America (p. 227-244)
Àngel Pascual Martín
PDF
 
Educar, una deriva del verb propagar. La representació de l’educació en els films del període de la Dictadura de Primo de Rivera (p. 245-268)
Eulàlia Collelldemont Pujadas
PDF
 

NOTES DE LECTURA

La construcción de puentes para una convivencia solidaria (p. 271-274)
Cristian Frutos Solé
PDF (Castellano)
 
Vers una ètica que transcendeix la religió (p. 275-276)
Josep Gustems Carnicer, Concha Fuentes Moreno
PDF
 
Dues colònies escolars: Les colònies a Capdella (1917-1918) dArtur Martorell i el Diari de Vilamar (1922), la crònica de la República dInfants de la colònia de Calafell de Pere Vergés (p. 277-282)
Raquel Cercós i Raichs
PDF
 
Per una Pedagogia de la interioritat (p. 283-285)
Eric Ortega González
PDF
 
Memòria de Lorenzo Milani (1923-1967): pedagogia popular i pastoral radical (p. 287-298)
Conrad Vilanou
PDF