Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2011: 7 : 2009-2010

7 : 2009-2010

Articles

Dades dels col·laboradors d'aquest número (p. 619-629)
PDF
 

Recensions

Besalú, Xavier. Pedagogia sense complexos contra fatalistes i saberuts. Xàtiva: Edicions del Grec, 2010. (p. 573-579)
Conrad Vilanou i Torrano
PDF
 
Bruner, Jerome. Making stories: law, literature, life. Cambridge-Massachussets: Harvard University Press, 2003. (p. 579-586)
Lluís Busquets i Dalmau
PDF
 
Deusdad Ayala, Blanca. Immigrants a les escoles. Lleida: Pagès, 2009. [12è Premi Batec de Recerca i Innovació Educatives, 2008] (p. 586-590)
M. Luisa Gutiérrez
PDF
 
Lerer, Seth. La magia de los libros infantiles: de las fábulas de Esopo a las aventuras de Harry Potter. Barcelona: Ares y Mares, 2009. [Original: Children's literature: a reader's history, from Aesop to Harry Potter. The University of Chic (p. 591-601)
Lluís Busquets i Dalmau
PDF
 
Martorell i Gil, Encarnació. Amb ulls de nena: dietari de la guerra a la rereguarda. Edició a cura de Salvador Domènech i Domènech. Badalona: Ara Llibres, 2008. (p. 602-605)
Laura Guilera Rico
PDF
 
Pennac, Daniel. Chagrin d'École. París: Gallimard, 2007. [Mal d'Escola. Barcelona: Empúries, 2008] (p. 606-610)
Martí Teixidó i Planas
PDF
 
Shrimpton, Paul. A catholic eton?: Newman's Oratory School. Leominster: Gracewing, 2005. (p. 611-614)
Víctor García Ruiz
PDF
 
Varela i Serra, Josep. Maria Rúbies o el repte constant: política, religió i pedagogia a la Catalunya del segle XX. Lleida: Pagès, 2008. (p. 614-618)
Lluís Busquets i Dalmau
PDF
 

Estudis, recerques, experiències

La Llei d'educació de Catalunya. Dimensió política i oportunitat pedagògica (p. 349-361)
Jaume Sarramona i López
PDF
 
Virtuts de la paideia atlètica (p. 363-375)
Guillem Turró i Ortega
PDF
 
El sentit pedagògic del geni: entre la dissonància i la voluntat de poder (p. 377-391)
Óscar Antonio Jiménez Abadías
PDF
 
Quan el camí esdevé pensament: cap a una pedagogia itinerant (p. 393-413)
Jordi García i Farrero
PDF
 
"La classe és com un escenari...". Aprenentatge de les llengües estrangeres mitjançant la dramatització (p. 415-433)
Maria Vilanova i Vila-Abadal
PDF
 
La gestió del coneixement en les organitzacions educatives (p. 435-448)
David Rodríguez-Gómez
PDF
 
Primeres passes vers l'avaluació de la transferència de la formació: reflexions per a iniciar la recerca (p. 449-458)
Aleix Barrera Corominas
PDF
 
Procés de planificació i avaluació en una aula de P4 d'una escola pública de primària a Anglaterra (p. 459-469)
Berta Salvador Peyrón
PDF
 
Models d'interpretació de la cançó tradicional catalana feta pels mestres especialistes de música a l'escola primària (p. 471-485)
Maria Antònia Pujol i Subirà
PDF
 
La Comunitat Parc Arqueològic Mines de Gavà promou una educació en i mitjançant el patrimoni (p. 487-501)
Janine Sprünker
PDF
 
La trilogia autobiogràfica del professor Octavi Fullat: quan la confessió esdevé memòria pedagògica (p. 503-570)
Conrad Vilanou i Torrano
PDF
 

Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses

Presentació (p. 11-16)
Joan Saballs Teixidó
PDF
 
Les competències bàsiques a l'escola: de la conceptualització a la posada en pràctica. Un camí per explorar (p. 17-33)
Joan Saballs Teixidó, Núria Felip Jacas
PDF
 
Desplegament de competències bàsiques a l'educació obligatòria a Catalunya: de la regulació legal a l'aula (p. 35-53)
Àngel Domingo Villarreal
PDF
 
Competència comunicativa lingüística. Ensenyar i aprendre a ser competent lingüísticament a l'educació obligatòria (p. 55-79)
Pilar Iranzo i García, Enric Queralt i Catà
PDF
 
Competència cultural i artística (p. 81-98)
Joan Vallès Villanueva, Muntsa Calbó Angrill
PDF
 
Competència per al tractament de la informació i competència digital (p. 99-111)
Meritxell Estebanell Minguell, Josefina Ferrés Font
PDF
 
Adquisició i desenvolupament de la competència matemàtica (p. 113-135)
Josep Callís i Franco, Albert Mallart Solaz
PDF
 
"Aprendre a aprendre" a l'escola i a l'institut. Desenvolupament de la competència d'"aprendre a aprendre" a l'educació obligatòria (p. 137-162)
Joan Saballs Teixidó
PDF
 
Competència en autonomia i iniciativa personal (p. 163-172)
María Reyes Carretero Torres, María Luisa Pérez Cabaní
PDF
 
Competència en el coneixement i en la interacció amb el món físic (p. 177-195)
Antoni Poch i Comas
PDF
 
Competència social i ciutadana. Aprendre a ser persona, a conviure amb els altres i a habitar el món (p. 197-212)
Maria Carme Boqué Torremorell
PDF
 
Sistema pedagògic i competències bàsiques (p. 213-248)
Martí Teixidó i Planas
PDF
 
Competències educatives. Revisió conceptual, cronològica i bibliogràfica (p. 249-281)
Joan Mallart i Navarra
PDF
 
Desenvolupament de les competències a l'escola: una experiència a través del teatre (p. 283-298)
Montserrat González Parera
PDF
 
Concreció de les competències bàsiques al cicle inicial d'educació primària. Una proposta (p. 299-310)
Carme Domènech Aguiló, Margarita Merlos Borrull
PDF
 
Del treball d'aula a les competències bàsiques (p. 311-329)
Víctor Manuel González Vega, Joan Manuel Barceló i Sitges, Anna Metje Cadenas
PDF
 
IES Marta Mata: organització del treball per competències (p. 331-345)
Núria Pratdesaba i López
PDF