Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2013: Vol.: 10 Núm.: 2

Aquest número conté un monogràfic sobre les perspectives i els reptes de l’educació i la tecnologia a Mèxic i a l’Amèrica Llatina, que ha estat possible gràcies a la col·laboració del Sistema Nacional d’Educació a Distància (SINED) de Mèxic i que ha estat coordinat pels pro­fessors Margarita Ontiveros (SINED, Mèxic) i José Raúl Canay (Universitat de Santiago­ de Compostel·la, Espanya). També hi ha una nodrida secció miscel·lània que incorpora deu articles sobre qüestions relacionades amb els àmbits temàtics de RUSC.

Editorial

Editorial (p. 1-2 | 3-4 | 252-253)
Josep M. Duart
PDF (Castellano) | PDF (English) | PDF
 

Articles de recerca

TIC i aprenentatge col·laboratiu: el cas d’un blog d’aula per a millorar les habilitats d’escriptura dels estudiants preuniversitaris (p. 5-19 | 254-268)
Guadalupe Álvarez, Lorena Bassa
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Universitats corporatives: un actor emergent en l’ensenyament superior a Espanya? (p. 20-36 | 269-284)
Antonio José Baladrón Pazos, Beatriz Correyero Ruiz
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
De diàlegs i intercanvis virtuals. La dimensió social i cognitiva de les interaccions entre alumnes (p. 37-53 | 285-300)
Analía Chiecher, Danilo Donolo
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Disseny d’un model d’avaluació de la qualitat específic per a EaD (p. 54-68 | 301-315)
Carlos G. Giorgetti, Lucila Romero, Marcela Vera
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
El projecte ambiental escolar i la seva relació amb l’e-learning en infants de preescolar de l’Escola Normal Superior La Hisenda de Barranquilla (p. 69-80 | 316-327)
Angel Leonardo Hernández, María Piedad Acuña
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Navegar i aprendre: una aproximació a les relacions entre estils d’aprenentatge i la navegació en Moodle (p. 81-97 | 328-343)
Gilles Lavigne, Karla Díaz López, Lewis McAnally Salas, Javier Organista Sandoval
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
L’ensenyament de les ciències socials i el tractament de la informació. Una experiència amb l’ús de webquests en la formació del professorat d’educació primària (p. 98-111 | 344-357)
Pedro Miralles Martínez, Cosme J. Gómez Carrasco, Laura Arias Ferrer
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Treball en equip i lideratge en un entorn d’aprenentatge virtual (p. 112-129 | 358-374)
Ana Pacios Lozano, Gema Bueno de la Fuente
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Com se sap l’estat de l’aprenentatge organitzatiu a les universitats (p. 130-148 | 375-393)
Mireia Tintoré, Albert Arbós
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Aspectes i indicadors per a avaluar la qualitat dels objectes d’aprenentatge creats a la Universitat de les Ciències Informàtiques (p. 149-162 | 394-406)
Yuniet del Carmen Palma, Yohandri Gil
PDF (Castellano) | PDF (English)
 

Monogràfic

Educació i tecnologia a Mèxic i l’Amèrica Llatina. Perspectives i reptes (p. 163-169 | 407-413)
Margarita Ontiveros, José Canay Pazos
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Reptes i perspectives en el moviment educatiu obert d’educació a distància: estudi diagnòstic en un projecte SINED (p. 170-186 | 414-430)
María Ramírez Montoya
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Models pedagògics, treball col·laboratiu i interacció en programes virtuals de pregrau a Colòmbia: un camí per fer (p. 187-202 | 431-445)
Clelia Pineda Báez, Cristina Hennig, Yasbley Segovia
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Cooperació per a l’enfortiment: coneixement compartit en la cerca de la millora de l’ensenyament (p. 203-218 | 446-461)
Adriana Gewerc Barujel, Almudena Alonso Ferreiro
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Percepcions dels estudiants universitaris llatinoamericans sobre les xarxes socials i el treball en grup (p. 219-235 | 462-477)
Verónica Marín Díaz, Julio Cabero Almenara
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Contribució de Twitter a la millora de la comunicació estratègica de les universitats llatinoamericanes (p. 236-251 | 478-493)
Alba Guzmán Duque, María del Moral
PDF (Castellano) | PDF (English)