Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Vol. 10, Núm. 1 (gener 2013)

En el primer número del volum 10 de RUSC publiquem sis articles en la secció miscel·lània que tracten temes diversos relacionats amb les àrees temàtiques de RUSC. A la secció monogràfica tenim una interessant compilació d'articles sobre la informalització de l'educació, coordinat pel doctor Albert Sangrà, director de l'eLearn Center de la UOC, i pel professor Steve Wheeler, de la Universitat de Plymouth, Regne Unit.

Número complet

Número complet (p. 1-358)
Josep M. Duart
 

Editorial

Editorial (p. 1-3 | 4-6 | 185-187)
Josep M. Duart
 

Articles de recerca

Desafiaments i oportunitats de les eines 2.0 per a l’estudi interdisciplinari de la nutrició: el cas de la wiki dieta mediterrània (p. 29-44 | 210-225)
Alicia Aguilar Martínez, F. Xavier Medina, Toni Pons, Francesc Saigí Rubió
 
Aportacions a l’aprenentatge virtual des d’un estudi de bones pràctiques a les universitats andaluses (p. 45-60 | 226-239)
Julio Cabero Almenara, Mª del Carmen Llorente Cejudo, Juan Antonio Morales Lozano
 
Innovació a la universitat iberoamericana (p. 61-74 | 240-253)
Miguel Casas Armengol, Lily Stojanovic
 
L’acció intervinguda, una unitat d’anàlisi per a revisar les pràctiques de lectura i escriptura hipertextual en la formació de professors (p. 75-88 | 254-267)
Beatriz Figueroa Sandoval, Mariana Aillon Neumann, Omar Salazar Provoste
 
Les dimensions de la qualitat del servei percebuda en entorns virtuals de formació superior (p. 89-106 | 268-285)
María Jesús Martínez Argüelles, Miguel Blanco Callejo, José M. Castán Farrero
 
Dossiers electrònics universitaris per a una nova metodologia d’ensenyament superior. Desenvolupament d’un material educatiu multimèdia (MEM) (p. 7-28 | 188-209)
J. Ignacio Aguaded, Eloy López-Meneses, Alicia Jaén Martínez
 

Monogràfic

Noves formes informals d’aprenentatge: o estem formalitzant l’informal? (p. 107-115 | 286-293)
Albert Sangrà, Steve Wheeler
 
Donar suport al desenvolupament professional continu del personal acadèmic mitjançant l’intercanvi d’experiències (p. 116-134 | 294-311)
Josianne Basque
 
Més enllà de la torre d’ivori: un model per a potenciar les comunitats d’aprenentatge informal i desenvolupament mitjançant pràctiques educatives obertes (p. 135-150 | 312-326)
Tony Coughlan, Leigh-Anne Perryman
 
Noves línies d’aprenentatge: potenciar l’ús de recursos educatius oberts per reforçar l’educació no formal (p. 151-169 | 327-344)
Don Olcott, Jr.
 
Professionalització docent a la universitat: implicacions des de la formació (p. 170-184 | 345-358)
José Tejada Fernández