Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2015: Vol. 12 Núm.: 3

L’analítica d’aprenentatge (Learning Analytics o LA), com a matèria de recerca i emergent camp d’aplicació, ha atret l’atenció del món acadèmic, dels professionals de la pedagogia, dels educadors, dels responsables de centres d’ensenyament, dels administradors, dels decisors polítics, dels investigadors en intel·ligència artificial, dels especialistes en extracció de dades i dels empresaris de les tecnologies de l’aprenentatge. En aquest número publiquem quatre articles centrats en aquest tema, a més de sis articles de recerca de la secció miscel·lània, sobre temes afins a la línea editorial de la revista.

Editorial

Editorial (p. 1-2)
Josep Duart, Rosalind James
PDF (English) | PDF (Castellano) | PDF
 

Articles de recerca

Alfabetització digital dels docents de les escoles d'hoteleria i turisme cubanes. Experiències en la seva implementació (p. 3-16)
Raidell Avello Martínez, Raúl López Fernández
PDF (English) | PDF (Castellano)
 
Avaluació de l'impacte del programa educatiu «Emprenedors» en la intenció emprenedora dels participants (p. 17-31)
Cristina Díaz-García, Francisco Sáez-Martínez, Juan Jiménez-Moreno
PDF (English) | PDF (Castellano)
 
Twitter com a recurs per a avaluar el procés d'ensenyament universitari (p. 32-45)
Jonatan García Suárez, Carmen Trigueros Cervantes, Enrique Rivera García
PDF (English) | PDF (Castellano)
 
Proposta metodològica per a l'aplicació del benchmarking internacional en l'avaluació de la qualitat de l'educació superior virtual (p. 46-60)
Renata Marciniak
PDF (English) | PDF (Castellano)
 
Metodologia docent en el màster de Formació de professorat d'educació secundària: valoració de l'alumnat (p. 61-71)
María del Carmen Pegalajar Palomino
PDF (English) | PDF (Castellano)
 
Dissenyadors instruccionals del segle XXI: creuant les bretxes perceptuals entre identitat, pràctica, impacte i desenvolupament professional (p. 72-85)
Afsaneh Sharif, Sunah Cho
PDF (English) | PDF (Castellano)
 

Monogràfic

Relació entre hores dedicades a internet i web 2.0 en l’ensenyament universitari (p. 86-97)
Ángel Boza Carreño, Sara Conde Vélez
PDF (English) | PDF (Castellano)
 
Mineria de dades educatives i anàlisi de dades de l’aprenentatge: diferències, semblances i evolució en el temps (p. 98-112)
Laura Calvet Liñán, Ángel Juan Pérez
PDF (English)
 
Anàlisi de la navegació en un entorn virtual d’aprenentatge d’estudiants d’enginyeria (p. 113-128)
Gilles Lavigne, Genoveva Gutiérrez Ruiz, Lewis McAnally-Salas, Javier Organista Sandoval
PDF (English) | PDF (Castellano)
 
Visualitzacions d’anàlisi temporal de l’aprenentatge per augmentar el coneixement durant l’avaluació (p. 129-147)
Zacharoula Papamitsiou, Anastasios Economides
PDF (English)