Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2014: Vol.: 11 Núm.: 3

Aquest número consta de dues parts: una primera que recull articles de recerca relacionats amb les àrees temàtiques de la revista i una secció monogràfica en la qual publiquem cinc articles amb les iniciatives sobre recursos educatius oberts (REA) que s’estan du­ent a terme a la regió oceànica de l’hemisferi sud. En l’última dècada, s’han anat incrementant de forma continuada el nombre de REA i la quantitat d’institucions que ofereixen REA en línia, i han començat a manejar-se conceptes com ara contingut obert, dades obertes i accés obert.

Editorial

Editorial (p. 1-3)
Josep M. Duart, Rosalind James
PDF (Castellano) | PDF (English) | PDF
 

Articles de recerca

SIMULACRE: Una proposta de pràctiques en entorns e-learning (p. 4-21)
Alba Colombo, Muriel Gómez Pradas
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Concepcions del professorat universitari sobre la formació ètica i ciutadana a l'espai europeu d'ensenyament superior: un estudi de cas (p. 22-31)
Francisco Esteban Bara, Teodor Mellen, Maria Rosa Buxarrais Estrada
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
La virtualització universitària a l'Amèrica Llatina (p. 32-41)
Claudio Rama
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Perfil bibliomètric de RUSC. Universities and Knowledge Society Journal (p. 42-62)
María Teresa Ramiro Sánchez, Tamara Ramiro-Sánchez, Rubén Alba-Ruiz
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Anàlisi de la funcionalitat didàctica de les tauletes digitals en l'espai europeu d'ensenyament superior (p. 63-77)
Esteban Vázquez Cano, M. Luisa Sevillano
PDF (Castellano) | PDF (English)
 

Monogràfic

Converses des del sud de l'equador: reptes i oportunitats que plantegen els REO a Oceania (p. 78-90)
Rosalind James, Carina Bossu
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Recursos educatius oberts: el viatge d'una universitat regional (p. 91-107)
Theresa Koroivulaono
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
«Adequació al propòsit»: un enfocament centrat en el col·lectiu d'estudiants per al disseny d'un curs en línia massiu i obert (MOOC) (p. 108-121)
Carolyn King, Kathleen Doherty, Jo-Anne Kelder, Fran McInerney, Justin Walls, Andrew Robinson, James Vickers
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
L'evolució de l'accés obert a la recerca i a les dades a l'ensenyament superior a Austràlia (p. 122-133)
Vicki Picasso, Liam Phelan
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
Els REO a la pràctica: el canvi organitzatiu mitjançant el bootstrapping (p. 134-150)
John Hannon, Simon Huggard, Annabel Orchard, Nick Stone
PDF (Castellano) | PDF (English)
 
L'adopció dels recursos educatius oberts: un continu de pràctica oberta (p. 151-164)
Adrian Stagg
PDF (Castellano) | PDF (English)