Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Números publicats

2014

2014: Vol.: 11 Núm.: 3

Aquest número consta de dues parts: una primera que recull articles de recerca relacionats amb les àrees temàtiques de la revista i una secció monogràfica en la qual publiquem cinc articles amb les iniciatives sobre recursos educatius oberts (REA) que s’estan du­ent a terme a la regió oceànica de l’hemisferi sud. En l’última dècada, s’han anat incrementant de forma continuada el nombre de REA i la quantitat d’institucions que ofereixen REA en línia, i han començat a manejar-se conceptes com ara contingut obert, dades obertes i accés obert.

2014: Vol.: 11 Núm.: 2 Número Especial

L'e-learning està ampliant els horitzons de l'educació arreu i és per això que hem volgut centrar el primer número especial de RUSC. Universities and Knowledge Society Journal en posar de manifest innovacions i pràctiques aplicades en entorns docents i àrees de coneixement vinculats a l’economia i l’empresa en entorns en línia. Aquest número ha estat editat per Alison Sheridan, de la Universitat de Nova Anglaterra (Austràlia), Donald E. Hanna, professor emèrit de Comunicacions Educatives de la Universitat de Wisconsin-Extensió als Estats Units, i els professors dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya Josep M. Batalla, Eva Rimbau, Enric Serradell i Àngels Fitó.

2014: Vol.: 11 Núm.: 1

En aquest número, la secció monogràfica, sota el títol "Aplicacions per a l’aprenentatge mòbil en l’educació superior", recull sis articles que analitzen la situació actual del m-learning i les seves perspectives de futur. Aquesta secció monogràfica està coordinada per dos experts en el tema, el professor Mohamed Ally, de la Universitat d'Athabasca, Canadà i el professor Josep Prieto, investigador del Mobility, Multimedia and Multidevice Innovation Group (mUOC) de la UOC. A la secció miscel·lània, la revista inclou nou treballs d'investigació sobre educació i tecnologia, com per exemple el que estudia les “Xarxes d’aprenentatge per a millorar la reflexió” o el que presenta un programa matemàtic per detectar el plagi, titulat "Determinació d'estils d’escriptura per a la detecció de similituds entre documents digitals”.


2013

2013: Vol.: 10 Núm.: 2

Aquest número conté un monogràfic sobre les perspectives i els reptes de l’educació i la tecnologia a Mèxic i a l’Amèrica Llatina, que ha estat possible gràcies a la col·laboració del Sistema Nacional d’Educació a Distància (SINED) de Mèxic i que ha estat coordinat pels pro­fessors Margarita Ontiveros (SINED, Mèxic) i José Raúl Canay (Universitat de Santiago­ de Compostel·la, Espanya). També hi ha una nodrida secció miscel·lània que incorpora deu articles sobre qüestions relacionades amb els àmbits temàtics de RUSC.

2013: Vol.: 10 Núm.: 1

En el primer número del volum 10 de RUSC publiquem sis articles en la secció miscel·lània que tracten temes diversos relacionats amb les àrees temàtiques de RUSC. A la secció monogràfica tenim una interessant compilació d'articles sobre la informalització de l'educació, coordinat pel doctor Albert Sangrà, director de l'eLearn Center de la UOC, i pel professor Steve Wheeler, de la Universitat de Plymouth, Regne Unit.

2012

2012: Vol.: 9 Núm.: 2

Aquest número consta de cinc articles a la secció d'articles de recerca, i de sis articles que conformen el monogràfic coordinat per Francisco Rubio, catedràtic de la Universitat de Las Palmas de Gran Canària, sobre "Innovació i bones pràctiques en el govern i la gestió d'universitats", una excel·lent compilació d'interessants pràctiques de diferents institucions d'ensenyament superior.








1 - 22 de 22 elements