Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

TIC i la transformació de la pràctica educativa en el context de les societats del coneixement

Julio César González Mariño

Resum


El canvi és el tret distintiu de la societat actual. Com a conseqüència de la globalització, moltes organitzacions han iniciat la transformació de les seves estructures i processos per fer-los mes eficients. La incorporació de tecnologies d'informació i comunicació TIC ha tingut un paper important en les esmentades transformacions i han generat múltiples beneficis a molts sectors de la nostra economia.


En l'àmbit de l'educació, encara que hi hagi molts nous postulats teòrics i pedagogies que apunten cap a una transformació del sistema educatiu, aquesta no s'ha portat a termini de forma integral; en essència, l'educació roman igual.


Les institucions d'educació superior a Mèxic estan patint un procés de transformació, on sens dubte el professor enfrontarà grans reptes per redissenyar les funcions de la seva pràctica educativa.


En aquest treball es descriuen alguns plantejaments per a la innovació de la pràctica educativa i la transformació del perfil del professor universitari, amb la finalitat de donar resposta a les demandes de les societats del coneixement.


Paraules clau


ICT; innovation; knowledge society; teacher profile

Text complet: PDF (Castellano)