Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

E-learning de les assignatures de l'àmbit matemàtic-estadístic en les universitats espanyoles: oportunitats, reptes, estat actual i tendències

Cristina Steegmann, M. Antònia Huertas, Ángel A. Juan Pérez, Montserrat Prat

Resum


En la primera part d'aquest article es tracten els aspectes clau del e-learning de les assignatures universitàries de caràcter matemàtic-estadístic. En concret, l'article discuteix els principals beneficis que les diferents tecnologies -entorns en línia d'aprenentatge i programari especialitzat- proporcionen a estudiants, professors i universitats implicades en la docència d'aquest tipus d'assignatures, així com els reptes i dificultats a què es veu exposat cada un d'aquests agents del sistema universitari. S'analitzen també alguns aspectes innovadors que s'estan produint en aquest àmbit, parant especial atenció a com la formació, basada en Internet i en l'ús de programari matemàtic-estadístic, pot facilitar la consecució d'objectius importants que es deriven de la declaració de Bolonya. En la segona part de l'article es presenta el projecte d'investigació MEL de la Universitat Oberta de Catalunya i els seus principals resultats. En aquest projecte s'elabora un estudi, a nivell nacional, sobre l'estat actual de la docència en assignatures universitàries de caràcter matemàtic-estadístic, fent èmfasi en alguns dels factors importants que afecten l'activitat docent: nivell d'ús i integració d'entorns en línia d'aprenentatge, nivell d'ús i integració de programari matemàtic-estadístic, nivell d'adaptació a l'Espai Europeu d'Educació Superior, nivell d'ús de recursos docents en anglès, etc.


Paraules clau


Espacio Europeo de Educación Superior; e-learning de las matemáticas; tecnologías de la información en educación

Text complet: PDF (Castellano)