Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Aprenentatge acumulatiu i aplicat amb classes interactives: el cas d’Econometria I en la USC

Eva Aguayo Lorenzo
DOI: 171729

Resum


L’objectiu principal d’aquest article és compartir la metodologia desenvolupada i els seus resultats en les classes d’Econometria I, matèria troncal del nou grau d’Economia en la USC implantada per primera vegada en el present curs 2009-10.
Com a part essencial de la metodologia, hem de destacar les activitats realitzades en les classes interactives que tracten de que l’alumne s’impliqui, assimili, interpreti i comprengui l’Econometria como a eina empírica per l’anàlisi econòmic. Aquest enfocament aplicat és aconseguit gràcies a les possibilitats de les classes interactives, amb el suport del Campus Virtual, davant de les tradicionals classes magistrals amb un enfocament més teòric i que no fomenta la participació de l’alumnat. Presentem una descripció de la metodologia de les activitats desenvolupades en les classes interactives. Finalment, presentem els resultats d’un qüestionari d’avaluació plantejat als alumnes, que posen de manifest l’alt grau de satisfacció amb la metodologia de les classes interactives en front a les classes magistrals, tot i que ha suposat un repte aquest canvi de sistema d’aprenentatge

Paraules clau


Econometria, Classes interactives, Avaluació continua, Campus Virtual

Text complet: PDF