Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2015: Vol.: 8 Núm.: 2

Vol.: 8 Núm.: 2

Estudis i tendències

Transició i orientació: Interrelacions, estratègies i recomanacions des de la investigació (p. 1-17)
Pilar Figuera Gazo, María Luisa Rodríguez Moreno, Juan Llanes
HTML (Castellano)
 

Articles de recerca

Anàlisi i classificació dels jocs de la infància de Joan Amades en funció de la seva lògica interna i del gènere dels practicants (1674-1947) (p. 18-42)
Jordi Brasó-Rius, Javier Torrebadella Flix
HTML
 
La pràctica de l’estudiant al blended learning: una observació sistèmica (p. 43-61)
Claudia Islas-Torres
HTML (Castellano)
 
Miyamoto sensei, una mestra japonesa al Brasil. Una antropologia de l’educació i l’etnicitat cultural (p. 62-79)
Maria-Vicenta Haro-Matas
HTML
 

Articles d'innovació

Entrar en relació i aprendre junts a partir de la descolonització dels cossos (p. 80-93)
Sara-Victoria Carrasco-Segovia
HTML (Castellano)
 
L’aula com laboratori d’anàlisi històrica: el naixement del feixisme a Europa (p. 94-115)
Rodrigo Salazar-Jiménez, Elvira Barriga-Ubed, Ángel Ametller-López
HTML (Castellano)
 
SIGIQ-UV: Sistema Informàtic de Garantia Interna de Qualitat per als centres i titulacions de la Universitat de València (p. 116-128)
Juan-Bautista Cabotà-Soro, Francisco Grimaldo-Moreno, Ricardo Ferrís-Castell, Vicente Cerverón-Lleó
HTML
 

Fitxes i articles metodològics

Les escales de Likert poden augmentar en sensibilitat? (p. 129-147)
Rafael Bisquerra Alzina, Núria Pérez Escoda
HTML (Castellano)
 

Ressenyes de llibres

Ressenya de Rodríguez, M.L. (2015). La pasión por aprender a aprender. Desarrollo de la competencia estratégica. Guía didáctica para la universidad y la empresa. Barcelona: Laertes S.A. de ediciones. (p. 148-150)
Marta Sabariego Puig
HTML
 
Resseña de Siegel, D. J. (2010). La mente en desarrollo. Cómo interactúan las relaciones y el cerebro para modelar nuestro ser (2.ª ed). Bilbao: Desclée de Brouwer (p. 151-152)
Anna Forés i Miravalles
HTML (Castellano)
 

Secció Especial Extraordinària

Pensar la docència universitària des de les relacions pedagògiques (p. 153-158)
Fernando Hernández, Juana Ma. Sancho
HTML (Castellano)
 
L'escolta de l'altre en una relació pedagògica centrada en l'estudiant. Reconeixent-me en les experiències d'altres (p. 159-170)
Joaquín Paredes Labra
HTML (Castellano)
 
Aprendre junts l’escolta activa de l’altre: comunicació verbal i comunicació no verbal entre un tutor i un alumne (p. 171-195)
Josefina Santibáñez-Velilla
HTML (Castellano)
 
Revisar el sistema d'avaluació des d'una identitat contemporània (p. 196-204)
Estibaliz Aberasturi-Apraiz
HTML (Castellano)
 
Co-transferència i partenariat en el marc relacionat entre les organitzacions de pràctiques i la universitat (p. 205-216)
Mariona Graell Martín, Sandra Martínez, Begoña Piqué Simón, Núria Rajadell, Ruth Vilà Baños, María Asunción Aneas Álvarez, Elena Noguera Pigem, Juanjo Gómez-Piriz
HTML (Castellano)
 
La construcció d’identitats dels professors novells a les seves insercions laborals. Un estudi contextualitzat a l’Argentina actual (p. 217-229)
Analía-Elisabet Errobidart
HTML (Castellano)
 
Cooperar per ensenyar, aprendre de forma cooperativa (p. 230-241)
Raúl García Medina, José Antonio García Fernández
HTML (Castellano)
 
Inter-Accions. Una experiència transdisciplinària en un context pedagògic col·lectiu (p. 242-255)
Marta Carrasco Bonet, Sergi Selvas-Gardeñas
HTML (Castellano)
 
Com aprens a ser mestra?: TIC, gènere i narratives visuals de futures mestres d'educació infantil (p. 256-268)
José-Miguel Correa
HTML (Castellano)
 
Docent i futurs Mestres aprenent a veure la influència de la Cultura Visual televisiva als dibuixos infantils (p. 269-283)
Amparo Alonso-Sanz
HTML (Castellano)
 
Pràctiques tutorials i autoaprenentatge en una universitat pública mexicana (p. 284-311)
Elisa Lugo-Villaseñor, Viridiana-Aydeé León-Hernández
HTML (Castellano)
 
Estudi sobre la pràctica pre professional docent a la Facultat de Filosofia, Lletres i Ciències de l'Educació de la Universitat de Cuenca - Equador (p. 312-325)
Núria Rosich Sala, Marco Jácome-Guzmán
HTML (Castellano)
 
Construint altres relacions pedagògiques a través d'imatges amb les i els joves a l'espai de classe. Tensions i aprenentatges (p. 326-342)
Judit Onsès-Segarra
HTML (Castellano)
 
Zones d’invisibilitat que emergeixen de les relacions pedagogiques. Compartint penumbres entre estudiants i docents (p. 343-356)
Fernando Herraiz García, Raquel Miño-Puigcercós
HTML (Castellano)
 
Entre l'autoritat i l'autoritarisme: Anàlisi del paper de les tecnologies digitals en la relació pedagògica (p. 357-367)
Aingeru Gutiérrez-Cabello-Barragán
HTML (Castellano)
 
Les zones grises d'estudiants i docents com esdeveniment: Aprendre d’allò que ens pertorba (p. 368-379)
Fernando Hernández, Juana Ma. Sancho, Rachel Fendler
HTML (Castellano)