Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2012: Vol.: 5 Núm.: 1

Vol.: 5 Núm.: 1

Estudis i tendències

Hacia nuevos dispositivos de investigación y educación en Francia: el ejemplo de la Universidad de Toulouse (p. 01-12)
Monique Martinez-Thomas, Julien Bethencourt
PDF
 

Articles de recerca

Les diplomades i els diplomats en Educació Social a la Universitat de Barcelona: més d’una dècada de trajectòria en el mercat laboral (p. 13-36)
Montserrat Freixa-Niella, Mercedes Torrado-Fonseca, Immaculada Dorio-Alcaraz, Elisabeth Pelfort-Homs
PDF
 
Travessera per la docència universitària: reflexions sobre el fundament de l'acció educativa (p. 37-56)
Mónica Arias-Monge
PDF
 

Articles d'innovació

Perspectiva dels estudiants respecte a l'adaptació de l'assignatura “Dissenys experimentals i aplicats” a l'Espai Europeu d'Educació Superior (p. 57-77)
Olatz López-Fernández, Manel Viader-Junyent, Antonio Cosculluela-Mas, María-Luisa Honrubia-Serrano, Joan-Maria Malapeira-Gas, Lucía Pirla-Buil, Nuria Aparicio-López, Lorena Manzano-Díaz
PDF
 
Estimulant la creativitat i l’esperit crític dins de l’escola a través de la robòtica i la intel•ligència artificial: Un cas d’estudi al sud de l’Índia. (p. 78-97)
Eduard Muntaner-Perich
PDF
 
Despertant la curiositat cientìfica en Educació Infantil a través de la col·laboració de la familia, la escola i el centre universitari (p. 98-122)
José Hidalgo-Navarrete, Soledad de-la-Blanca-de-la-Paz, Juana-María Barrionuevo-Cabrera, Guadalupe Calleja-Salas, María-de-la-Cruz Cruz, Asunción Fernández-Arjona, María-José Justicia-de-la-Torre, Antonia Navarrete-Vernalte, María-del-Mar Rus-Blázquez
PDF
 
Ensenyament pràctic de la Matemàtica Actuarial No-Vida amb R: Experiència innovadora a la Universitat de Barcelona (p. 123-139)
Mercè Claramunt-Bielsa, Antonio Alegre-Escolano, Eva Boj-del-Val, Teresa Costa-Cor, Maite Mármol-Jiménez, Isabel Morillo-López
PDF
 
Internet i la participació ciutadana juvenil: una pàgina en construcció (p. 140-157)
Luis-A. Ordoñez-Vela, Gustavo García-Chacon
PDF
 
La Resiliència: Com educar pels reptes (p. 158-164)
Cristina Carré-Montul, Coral Regí-Rodríguez
PDF
 

Ressenyes

Ressenya de llibre: Cristóbal Cobo; John W. Moravec (2011) Aprendizaje invisible. Hacia una nueva ecología de la educación. UBe Col.lecció Transmedia XXI:Barcelona (p. 165-166)
Anna Forés-Miravalles
PDF
 

Tesis doctorals (Articles i ressenyes)

Ressenya de tesi doctoral: Les interaccions dels nadons en les activitats aquàtiques. Conseqüències educatives (p. 167-170)
Gil Pla-Campàs
PDF
 
Ressenya de tesi doctoral: Necesidades socioeducativas en la adolescencia sobre la violencia de género: Propuesta educativa (p. 171-175)
Ainoa Mateos-Inchaurrondo
PDF