Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Innovació docent: gestió i desenvolupament d’activitats extracurriculars en l’àrea de la conservació-restauració de pintura mural. Capella de San Andrés (Sevilla-Espanya)

Beatriz Prado-Campos, María Zambrana-Vega

Resum


INTRODUCCIÓ. Aquest article descriu una experiència pràctica d’innovació docent duta a terme en el grau universitari de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Universitat de Sevilla. MÈTODE. Les pràctiques acadèmiques descrites tenien com a objectiu fonamental contribuir activament a la formació dels alumnes i aportar-los una experiència pràctica professional real en traslladar-los del seu àmbit habitual, l’aula, a un entorn professional. RESULTATS. L’aplicació de la metodologia específica de conservació-restauració en projectes d’intervenció de pintura mural, concretament a la cúpula de l’església de San Andrés (Sevilla), va permetre que l’alumnat prengués contacte amb una realitat professional concreta, on el gran format de les pintures murals i l’aplicació de les mesures de seguretat laboral van tenir com a resultat la millora les seves destreses i habilitats pel que fa als processos propis de la seva professió. A més, va suposar una experiència d’interès per a la seva inserció laboral. DISCUSSIÓ. Es demostra, amb això, que utilitzant els recursos didàctics apropiats en el procés d’ensenyament i aprenentatge es pot ampliar la qualitat de la docència.

Text complet: HTML (English)