Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Ús dels blogs com a suport al procés d'ensenyament i aprenentatge en l'Educació Superior

Francesc Balagué-Puxan

Resum


Crear un compte, triar un títol i una plantilla. Amb aquestes tres simples accions, Blogger anuncia la senzillesa de crear un blog. Però aquesta senzillesa no té res a veure amb la complexitat de l’ús d’aquestes plataformes en un context educatiu.

Es presenta una recerca basada en l’educació superior, concretament en l’ús del blog com a suport al procés d’ensenyament i aprenentatge. S’han fet tres estudis de cas. Els dos primers, basats en dos grups d’estudiants ben diferents, i un tercer cas basat en el mateix blog que documenta, des del seu inici, tot el procés de desenvolupament de la tesi.

Aquests casos es complementen amb una extensa revisió bibliogràfica i entrevistes a diferents professors pioners en l’ús de les tecnologies aplicades a la seva docència.

A partir de les conclusions, s’obren noves línies de recerca. Una de les més destacades és la mateixa evolució de l’eina i el que s’anomena entorns personals d’aprenentatge (PLE).

Text complet: PDF