Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Trameses

Trameses en línia

Ja teniu un nom d’usuari i una contrasenya per a REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació?
Vés a l’inici de la sessió

Necessiteu un nom d’usuari i una contrasenya?
Vés al registre

Necessiteu registrar-vos i iniciar la sessió per a poder trametre elements en línia i consultar l’estat de les trameses en curs.

 

Normes de publicació

Els treballs s'hauran d'enviar a reire@ub.edu

Els treballs enviats a la revista hauran de complir amb els criteris detallats al procés de participació i les recomanacions que s’exposen a continuació.

No s’acceptaran propostes que no compleixin rigorosament amb aquests criteris.

 

  1. 1. Autoria i finançament

S’utilitzarà el nom bibliogràfic únic (NBU) de cada autor, segons el criteri següent a menys que l’autor utilitzi un altre:

Noms compostos. Exemple: "Carola Lucía" quedarà com Carola-L. / " Pablo Ignacio" com "Pablo-I."

Noms compostos que inclouen "María". Exemple: "María del Mar" quedarà com "María-del-Mar" / Joan María com "Joan-María"

Dos cognoms: Exemple: "Gómez Cano" quedarà com "Gómez-Cano"

Cognoms compostos: "De la Cruz" quedarà com "De-la-Cruz" / "Vila i Prades" com "Vila-Prades"

Si es disposa d’un identificador ORCID, l’autor l’incorporarà sota el nom de l’autor.

En cas de que l’article sigui producte d’un projecte finançat, haurà de fer-lo constar en una nota al peu al final del títol.

 

2. Apartats dels articles

A continuació es mencionen els apartats bàsics dels diferents tipus de treballs.

2.1 Articles d’innovació o recerca

a)    Identificació de l’autoria: Nom complet, institució (o ciutat de procedència), país i correu electrònic.

b)   Títol de l’article: En català, castellà i anglès

c)    Resum: Text de 150 a 200 paraules en què s’han de presentar sintèticament el tema o problema, els objectius, el mètode, els resultats i les conclusions. S’ha de presentar en català, castellà i anglès.

d)   Paraules clau: Entre tres i sis termes descriptius del contingut, que en la mesura que sigui possible s’ajustin al tesaurus europeu d’educació. S’han de presentar en català, castellà i anglès, amb lletra inicial majúscula i separats per punt i coma (;).

e)    Cos del document: Entre 10 i 20 pàgines d’extensió que incloguin figures (fotografies, gràfics, etc.), taules, annexes i bibliografia. Lletra tipogràfica Times New Roman 12, interlineat senzill amb marges superior i inferior de 2,5 cm i laterals de 3 cm. Es pot redactar en català, castellà o anglès (sempre que es pugui assegurar la correcció lingüística).
En el cas d’articles de recerca, cal que el text s’estructuri amb els apartats habituals: introducció –que inclogui justificació i fonamentació-, objectius, metodologia, resultats i discussió.

f)     Referències bibliogràfiques: Han d’incloure només les obres citades al text (consulteu l’apartat «aspectes formals de redacció»).

g)   Bibliografia recomanada (opcional): Màxim cinc referències (consulteu l’apartat «aspectes formals de redacció»). Es pot incloure la referència de materials complementaris publicats com producte de la recerca o de la innovació, com material gràfic, imatges, CDs, vídeos, programes informàtics, pàgines Web, etcètera.

 

2.2 Articles metodològics

a)    Identificació de l’autoria: Nom complet, institució (o ciutat de procedència), país i correu electrònic.

b)   Títol de l’article: En català, castellà i anglès

c)    Paraules clau: Entre tres i sis termes descriptius del contingut, que en la mesura que sigui possible s’ajustin al tesaurus europeu d’educació. S’han de presentar en català, castellà i anglès, amb lletra inicial majúscula i separats per punt i coma (;).

d)   Cos del document: Entre 5 i 10 pàgines d’extensió que incloguin figures (fotografies, gràfics, etc.), taules, annexes i bibliografia. Lletra tipogràfica Times New Roman 12, interlineat senzill amb marges superior i inferior de 2,5 cm i laterals de 3 cm. Es pot redactar en català, castellà o anglès (sempre que es pugui assegurar la correcció lingüística). El text s’estructurarà en apartats.

e)    Referències bibliogràfiques: Han d’incloure només les obres citades al text (consultar l’apartat «aspectes formals de redacció»).

f)     Bibliografia recomanada (opcional): Màxim cinc referències (consulteu l’apartat «aspectes formals de redacció»). Es pot incloure la referència de materials complementaris com material gràfic, imatges, CDs, vídeos, programes informàtics, pàgines Web, etcètera.

 

2.3 Ressenyes de llibres o tesis doctorals

a)    Identificació de l’autoria: Nom complet, institució (o ciutat de procedència), país i correu electrònic.

b)   Títol de l’article: En català, castellà i anglès.

c)    Referència bibliogràfica completa del llibre o de la tesi doctoral.

d)   Imatge de la portada: només per a llibres (format jpg o gif).

e)    Paraules clau: Entre tres i sis termes descriptius del contingut, que en la mesura que sigui possible s’ajustin al tesaurus europeu d’educació. S’han de presentar en català, castellà i anglès, amb lletra inicial majúscula i separats per punt i coma (;).

f)     Cos del document: Entre 3 i 5 pàgines d’extensió que incloguin figures, taules, gràfics, annexes i bibliografia. Es pot redactar en català, castellà o anglès (sempre que es pugui assegurar la correcció lingüística).

g)   Breu referència sobre l’autoria (no més per a llibres): Formació, trajectòria professional, àmbit d’especialització, altres publicacions, etcètera.

 

3. Aspectes formals de redacció

3.1 Apartats o epígrafs.

Els diversos epígrafs de l’article hauran d’anar numerats i en negreta.

Utilitzeu la cursiva només per als subepígrafs.

Als paràgrafs del text no es pot utilitzar negreta ni subratllat.

 

3.2. Referències bibliogràfiques i cites.

Pel que fa a les cites i referències bibliogràfiques, s’han d’ajustar a l’última versió del manual de publicació de l’American Psychological Association (APA).

 

**Exemples de llibres

Area, M., Gros, B., i Marzal, M. A. (2008). Alfabetizaciones y tecnologías de la información y comunicación. Madrid: Editorial Síntesis.

Vallés, M. S. (2003). Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Editorial Síntesis.

 

**Exemple d’articles de revistes en paper

Webb, N. M. (1989). Peer interaction and learning in small groups. International Journal of Educational Research, 13, 21-40.

 

**Exemple d’articles de revista digital amb DOI

Slater, C. (2013). Educational Leadership in Mexico, Spain, and the United States: Cross-Cultural Implications. Revista d’Innovació i Recerca en Educació6 (2), 18-27. doi:10.1344/reire2013.6.2622

 

**Exemple d’articles de revista digital sense DOI

Burguet Arfelis, M. i Forés Miravalles, A. (2014). La resiliència, forjant els temps de les possibilitats. Temps d'Educació46, 7-9. Recuperat dehttp://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/278158/366004

 

**Exemple de capítol de llibre

Huberman, A. M., i Miles, M. B. (1994). Data management and analysis methods. En N. K. Denzin i Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 428-444). Thousand Oaks, CA: Sage.

 

**Exemple de tesi doctoral

Güilamo Jimenez, S. (2014). Las competencias profesionales de los ingenieros Industriales: anàlisis, valoración y propuesta (Tesi doctoral, departamento de Didáctica y Organización Escolar, Universidad de Murcia, España). Recuperat de http://www.tdx.cat/handle/10803/131096

 

Dins del text, les referències a altres treballs s’hauran de fer indicant el cognom de l’autor i l’any de publicació, entre parèntesi i separat per una coma (García del Dujo, 2000). En cas que hagi més d’una referència s’han de separar per punt i coma, ordenades alfabèticament (García Carrasco, 2000; García del Dujo, 2001). Si s’inclouen diversos treballs d’una mateixa persona publicats al mateix any, s’han de distingir dins del text i a les referències bibliogràfiques amb una lletra (García del Dujo, 2000a, 2000b).

Les cites textuals van entre cometes, assenyalant entre parèntesi el cognom, l’any de publicació i la pàgina corresponent precedit d’una p i un punt (García del Dujo, 2000, p. 18). Si la cita té més de 40 paraules (tres línies) ha d’anar en un altre paràgraf, sense cometes, amb sagnat d’un cm i grandària de font de 10 punts, indicant al final del paràgraf el número de pàgina precedit de p i punt (p.) entre parèntesi.

 

3.3. Notes

Les notes a peu de pàgina s’han de numerar successivament i posar al final de cada pàgina.

Només s’utilitzaran per a observacions o comentaris d’importància i mai per a les referències bibliogràfiques.

 

3.4 Taules i figures

Taules, gràfics i il·lustracions han de seguir la norma APA 6a edició. S’han d’ubicar on correspongui dins del text, acompanyades del títol, llegenda i numeració correlativa. La referència a les fonts o notes, es posaran a la part inferior de l’objecte.

El títol de la taula ha de ser breu, clar i explicatiu. S’ha de posar a dalt de la taula, al marge superior esquerre, sota la paraula Taula (amb inicial majúscula) i acompanyat del número amb què es designa (les taules s’han de numerar amb números aràbics seqüencialment dins del text en la seva totalitat). Ex.:

 

Taula 1

Característiques dels participants

--------------------------------------------------------------

Infantil         Juvenil

------------       ------------

Tractament    n      %        n      %

-------------------------------------------------

Sí                   2      40        4      50

No                  3      60        4      50

--------------------------------------------------

Total               5      100      8      100

--------------------------------------------------------------

 

Només s’han de marcar les línies horitzontals de la taula quan separin encapçalaments de columna o grups de variables.

En cas de les figures, incloent gràfics, quadres, fotografies, mapes, etc., han d’anar encapçalats amb la paraula «Figura», la numeració corresponent seguida de punt i el títol de la figura. Ex. «Figura 1. Mapa d’Espanya». A la part inferior de la figura, s’ha d’ubicar el text explicatiu o la font d’on s’ha tret.

 

 

 

Criteris per a la preparació de trameses

Com a part del procés de la tramesa, els autors/es han de verificar que compleixen totes les condicions següents. En cas que no segueixin aquestes indicacions, les trameses es podran retornar als autors/es.

  1. El lliurament no s'ha publicat abans, ni s'ha enviat a cap altra revista per a que en considerin la publicació.
  2. El text segueix totes les especificacions indicades a la normativa de redacció de propostes de la revista.
  3. S'aporta el títol, els mots clau i el resum en català, castellà i anglès.
  4. Les referències bibliogràfiques són correctes.
  5. Totes les adreces URL del text són actives.
  6. Es tenen els drets i autoritzacions de les fotografìes
  7. S'aporta el Nom Unic Bibliogràfic (NUB) de l'autor (dels autors) a la revista
 

Avís de drets d’autoria

Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento 3.0 España de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pùblica sempre que es reconegui l'autor i la revista.