Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Antecedents educativo-familiars del comportament prosocial en nens de 13/14 anys

Roberto Roche Olivar

Resumen


Entre les dimensions del comportament humà que possibiliten i afavoreixen la convivència social lliure i justa davant de l'escalada de violència, una de les que esta copsant cada vegada més interès és la del comportament pro-social o altruista. Des de la perspectiva de l'educador o del professional de la salut mental una qüestió d'interdès seria la de conèixer quins poden ser els requisits conductuals de l'esmentat comportament i, sobretot, si pot ser après o entrenat i, en aquest cas, els patrons educatius idonis. Per respondre a aquestes qüestions, aquest article presenta un primer treball de camp que tracta de verificar les possibles diferències conductuals i els antecedents educatiu-familiars entre 87 nens molt pro-socials (MPS) i 87 nens poc pro-socials (PPS) extrets d'una mostra total de 519 individus de 8è d'EGB. Les hipòtesis presentades sorgeixen d'anteriors revisions (ROCHE 1982 i 1985) de variables del comportament pro-social. Els resultats permeten, en general, confirmar determinades directrius proposades per a un Perfil Educatiu per a la Pro-socialitat (P. E. P. ).

Texto completo: PDF (Català)