Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2010: Núm.: 5 - Octubre. Economia de la identitat: diferenciació i marca de país

Núm.: 5 - Octubre. Economia de la identitat: diferenciació i marca de país

Reflexionar i aportar una base argumental a un concepte relativament nou i encara poc definit teòricament, el de l'economia de la identitat.




Paraules clau: Identitat, Marca de país, Intangibles, Diferenciació, Catalunya

Monogràfic

Presentació. La marca d'un país de futur PDF
Josep Huguet i Biosca 4-5
Resum executiu. Economia de la identitat, economia de la diferència PDF
Enric Llarch 6-13

Panorama

La identitat, reconeixement i diferenciació PDF
Salvador Cardús 16-23
Les marques són més importants que els països PDF
Manuel Castells, Mar Jiménez 24-31
Construcció i valoració de la marca en l'economia global PDF
Josep M. Oroval 32-41
La marca de país. Un mecanisme de diferenciació i font d'intangibles PDF
Juan Carlos Belloso 42-51
Què en queda, de la marca de país? PDF
Josep Francesc Valls 52-65

Articles

Economia i identitat arreu del món. Entrevistes a cònsols i responsables comercials estrangers a Barcelona PDF
Núria Peláez 68-83
Vendre amb passaport PDF
Ramon Aymerich 84-93
Entre el seny i l a rauxa PDF
Alfred Bosch, Josep Ramoneda, Arnau Albert 94-101
BCN/CAT, sense oblidar Espanya. Diàleg amb Enric Marin i Ferran Mascarell PDF
Enric Marin, Ferran Mascarell, Xavier Salvador 102-114
Identitat i cosmopolitanisme. El cas de Barcelona PDF
Jordi Portabella 115-123
La mirada exterior. Conversa amb els delegats de la Generalitat a l'exterior PDF
Adriana Delgado 124-133
Introducció. Els sectors productius i la marca Catalunya PDF
Enric Llarch 136-137
Llengua i economia: del handicap a l'oportunitat de negoci PDF
Isidor Marí, Antoni Mir, Marta Rovira 138-147
Defugir el provincianisme PDF
Joan Manuel Tresserras 148-155
Identitat i turisme. Entre la imatge i la percepció PDF
Salvador Anton Clavé 156-165
DO Catalunya. Denominació identitària en el sector vitivinícola català PDF
Modest Guinjoan 166-171
La identitat del fer PDF
Òscar Guayabero, Jesús Àngel Prieto 172-181
La identitat del territori en l'economia del coneixement PDF
Montserrat Pareja-Eastaway, Josep Miquel Piqué 182-193
Identitat, localització, logística: Handled in Catalonia? PDF
Jordi Valls 194-203
La marca Catalunya. El valor afegit de la identitat PDF
Arnau Albert 204-213
La barreja perfecta d'espanyols, italians i alemanys. PDF
LLucià Casellas, Ramon Ollé, , Jordi Serret, , Ferran Soriano, , Toni Rodríguez, 214-225
Avaluació dels rànquings existents i valoració de la marca de país PDF
Juan Carlos Belloso 228-235
Polítiques de foment i de projecció de la identitat vinculades a l'economia PDF
Roser Clavell 236-242
El disseny de producte identitari i diferencial PDF
Fernando Julián, Xavier Espinach Orús, Manel Alcalà Versió digital
Economia de la identitat PDF
Francesc Xavier Roca, Glòria Serrano Versió digital
Catalunya ha de millorar la transferència de coneixements a la petita i mitjana empresa. PDF
Joaquim Oliveira Martins, Karen Maguire, Eulàlia Furriol Versió digital

Biblioteca

AKERLOF, G.A.; KRANTON, R.E. Identity Economics. Princeton, Nova Jersey: Princeton University Press, 2010. PDF
Cinto Ros 244-245
MOILANEN, T.; RAINSTO, S. How to Brand Nations, Cities and Destinations. Nova York: Palgrave McMillan, 2009. ANHOLT, S. Competitive Identity. Nova York: Palgrave McMillan, 2007 PDF
Alfons García i Martínez 245-247
COSTA i FONT, J. "Identitat col·lectiva i l'economia de la identitat nacional: Catalunya en perspectiva global". A: EINES per a l'esquerra nacional, núm. 2. Tardor 2007. Barcelona: Fundació Josep Irla PDF
Santi Andorrà 247-249
DINNIE, K. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Burlington, MA: Butterworth-Heinemann, 2008. PDF
Eulàlia Furriol 250-251
PLASAIT, B. "Améliorer l'image de la France", Avis et Rapports du Conseil économique, social et environnemental, nº 2010-06. París: Les Éditions des Journaux Officiels. PDF
Alba Gubert 252-254
Bibliografia seleccionada PDF
Antoni Gurguí 228