Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2010: Núm.: 5 - Octubre. Economia de la identitat: diferenciació i marca de país

Núm.: 5 - Octubre. Economia de la identitat: diferenciació i marca de país

Reflexionar i aportar una base argumental a un concepte relativament nou i encara poc definit teòricament, el de l'economia de la identitat.




Paraules clau: Identitat, Marca de país, Intangibles, Diferenciació, Catalunya

Monogràfic

Presentació. La marca d'un país de futur (p. 4-5)
Josep Huguet i Biosca
PDF
 
Resum executiu. Economia de la identitat, economia de la diferència (p. 6-13)
Enric Llarch
PDF
 

Panorama

La identitat, reconeixement i diferenciació (p. 16-23)
Salvador Cardús
PDF
 
Les marques són més importants que els països (p. 24-31)
Manuel Castells, Mar Jiménez
PDF
 
Construcció i valoració de la marca en l'economia global (p. 32-41)
Josep M. Oroval
PDF
 
La marca de país. Un mecanisme de diferenciació i font d'intangibles (p. 42-51)
Juan Carlos Belloso
PDF
 
Què en queda, de la marca de país? (p. 52-65)
Josep Francesc Valls
PDF
 

Articles

Economia i identitat arreu del món. Entrevistes a cònsols i responsables comercials estrangers a Barcelona (p. 68-83)
Núria Peláez
PDF
 
Vendre amb passaport (p. 84-93)
Ramon Aymerich
PDF
 
Entre el seny i l a rauxa (p. 94-101)
Alfred Bosch, Josep Ramoneda, Arnau Albert
PDF
 
BCN/CAT, sense oblidar Espanya. Diàleg amb Enric Marin i Ferran Mascarell (p. 102-114)
Enric Marin, Ferran Mascarell, Xavier Salvador
PDF
 
Identitat i cosmopolitanisme. El cas de Barcelona (p. 115-123)
Jordi Portabella
PDF
 
La mirada exterior. Conversa amb els delegats de la Generalitat a l'exterior (p. 124-133)
Adriana Delgado
PDF
 
Introducció. Els sectors productius i la marca Catalunya (p. 136-137)
Enric Llarch
PDF
 
Llengua i economia: del handicap a l'oportunitat de negoci (p. 138-147)
Isidor Marí, Antoni Mir, Marta Rovira
PDF
 
Defugir el provincianisme (p. 148-155)
Joan Manuel Tresserras
PDF
 
Identitat i turisme. Entre la imatge i la percepció (p. 156-165)
Salvador Anton Clavé
PDF
 
DO Catalunya. Denominació identitària en el sector vitivinícola català (p. 166-171)
Modest Guinjoan
PDF
 
La identitat del fer (p. 172-181)
Òscar Guayabero, Jesús Àngel Prieto
PDF
 
La identitat del territori en l'economia del coneixement (p. 182-193)
Montserrat Pareja-Eastaway, Josep Miquel Piqué
PDF
 
Identitat, localització, logística: Handled in Catalonia? (p. 194-203)
Jordi Valls
PDF
 
La marca Catalunya. El valor afegit de la identitat (p. 204-213)
Arnau Albert
PDF
 
La barreja perfecta d'espanyols, italians i alemanys. (p. 214-225)
LLucià Casellas, Ramon Ollé, , Jordi Serret, , Ferran Soriano, , Toni Rodríguez,
PDF
 
Avaluació dels rànquings existents i valoració de la marca de país (p. 228-235)
Juan Carlos Belloso
PDF
 
Polítiques de foment i de projecció de la identitat vinculades a l'economia (p. 236-242)
Roser Clavell
PDF
 
El disseny de producte identitari i diferencial (p. Versió digital)
Fernando Julián, Xavier Espinach Orús, Manel Alcalà
PDF
 
Economia de la identitat (p. Versió digital)
Francesc Xavier Roca, Glòria Serrano
PDF
 
Catalunya ha de millorar la transferència de coneixements a la petita i mitjana empresa. (p. Versió digital)
Joaquim Oliveira Martins, Karen Maguire, Eulàlia Furriol
PDF
 

Biblioteca

AKERLOF, G.A.; KRANTON, R.E. Identity Economics. Princeton, Nova Jersey: Princeton University Press, 2010. (p. 244-245)
Cinto Ros
PDF
 
MOILANEN, T.; RAINSTO, S. How to Brand Nations, Cities and Destinations. Nova York: Palgrave McMillan, 2009. ANHOLT, S. Competitive Identity. Nova York: Palgrave McMillan, 2007 (p. 245-247)
Alfons García i Martínez
PDF
 
COSTA i FONT, J. "Identitat col·lectiva i l'economia de la identitat nacional: Catalunya en perspectiva global". A: EINES per a l'esquerra nacional, núm. 2. Tardor 2007. Barcelona: Fundació Josep Irla (p. 247-249)
Santi Andorrà
PDF
 
DINNIE, K. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Burlington, MA: Butterworth-Heinemann, 2008. (p. 250-251)
Eulàlia Furriol
PDF
 
PLASAIT, B. "Améliorer l'image de la France", Avis et Rapports du Conseil économique, social et environnemental, nº 2010-06. París: Les Éditions des Journaux Officiels. (p. 252-254)
Alba Gubert
PDF
 
Bibliografia seleccionada (p. 228)
Antoni Gurguí
PDF