Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La contribució de les rúbriques a la pràctica de l´avaluació autèntica

Mireia Alcón Latorre, José Luis Manéndez Varela

Resum


L´article exposa la necessitat d´adoptar l´avaluació autèntica en els entorns d´educació superior i el per què les rúbriques contribueixen a l´aplicació d´aquesta pràctica educativa. Ensenyament, aprenentatge i avaluació han de formar un tot orientat, no només a transmetre coneixements propis de l´acadèmia, sinó a formar els estudiants en competències transferibles fora d´ella. Els estudiants han d´exercir-se activament en les aules per a construir coneixement autèntic, és a dir, aplicable al món real. L´ensenyament i l´avaluació han de "cercar aquesta autenticitat". Les rúbriques són considerades instruments d´avaluació autèntica, ja que permeten l´avaluació de competències i coneixements complexos d´una manera sistemàtica, tot generant, així, un entorn real d´aprenentatge.

Text complet: PDF (Castellano)