Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Aspectes associats al compliment de la tutoria en els estudis de postgrau

Gabriela de la Cruz Flores

Resum


La indagació va tenir dos propòsits: construir un model conceptual sobre la tutoria en els estudis de postgrau que permetés identificar des d´una perspectiva sistèmica diverses variables associades a la seva dinàmica i, per un altre costat, sotmetre a prova empírica aquest model en estudiants de diferents programes de postgrau (Medicina, Química i Psicologia). Per això hom va elaborar i validar un qüestionari ex professo amb escales de resposta tipus Likert. Per tal de comparar les mitjanes dels grups hom va utilitzar les proves de t de student i anàlisi de la variància d´una via. L´anàlisi de les dades va permetre identificar algunes diferències i semblances en el comportament de determinades variables per programa d´estudi, amb la qual cosa hom ha pogut advertir variables que afavoreixen la formació d´estudiants de postgrau a través de la tutoria.

Paraules clau

Postgrau; tutoria; formació

Text complet: PDF (Castellano)