Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La promoció del pensament crític en l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP). Una anàlisi a partir dels instruments de medició

Guillem Antequera Gallego

Resum


La literatura científica sobre l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) ha dedicat una atenció creixent a la qüestió del pensament crític al llarg de les dues darreres dècades. Els treballs d'investigació que s'han dut a terme en els diferents contextos disciplinaris de l'educació superior presenten definicions i instruments de mesura del pensament crític dispars. El present article parteix d'aquesta apreciació i intenta revisar sistemàticament els esmentats treballs amb un doble objectiu: d'una banda, esbossar una classificació dels instruments de mesura del pensament crític d'estudiants d'ABP i, de l'altra, mostrar una panoràmica de les evidències fins ara obtingudes; tot plegat amb la finalitat d'animar a professors, estudiosos i autoritats acadèmiques a seguir avançant en aquesta línia d'investigació.

Paraules clau


Aprenentatge Basat en Problemes (ABP); pensament crític; instruments de medició; educació superior; Aprendizaje Basado en Problemas (ABP); pensamiento crítico; instrumentos de medición; educación superior; Problem-Based Learning (PBL); critical thin

Text complet: PDF