Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Fonaments d'un programa de tutoria entre iguals en els estudis universitaris de les arts

José Luis Menéndez Varela

Resum


En aquest article, hom presenta el programa de tutoria entre iguals implantat per l'Observatori sobre la Didàctica de les Arts (ODAS, Universitat de Barcelona) en la Facultat de Belles Arts durant el curs acadèmic 2010-2011. Tanmateix, en l'exposició de la seva finalitat, objectius i procés d'implantació, s'ha pretès que la descripció i comentari de les seves particularitats incorporés també una reflexió més general sobre alguns dels seus punts clau. En el pla teòric, i a partir de les idees de Lave i Wenger, l'article defensa la importància de la teoria entre iguals en la construcció de la identitat de l'estudiant com un dels eixos de la millora dels seus aprenentatges i de la seva participació en la institució educativa.

Paraules clau


Tutoria entre iguals; educació superior; Belles Arts; comunitats de pràctica; tutoría entre iguales; educación superior; Bellas Artes; comunidades de práctica; peer tutoring; higher education; Fine Arts; communities of practice

Text complet: PDF