Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La construcció i aplicació de rúbriques: una experiència en la formació de psicòlegs educatius

Gabriela de la Cruz Flores

Resum


En aquest document s'hi detallen els passos per al disseny d'un curs universitari tot recolzant-se en l'ús de les rúbriques. Per això es fa referència als aspectes següents: el disseny d'activitats que permetin la localització i desenvolupament de capacitats bàsiques per a l'acompliment professional i la incorporació gradual al camp de la psicologia; la construcció de rúbriques juntament amb els estudiants; l'aplicació i ajustos de les rúbriques; el poder de l'avaluació en l'aprenentatge; i l'autoavaluació i la co-avaluació mitjançant l'ús de rúbriques. En els resultats s'hi destaca la pertinença d'utilitzar instruments complementaris a les rúbriques així com de canviar la cultura educativa en l'alumnat i en la pròpia pràctica docent.

Paraules clau


Rúbriques; avaluació; educació superior; innovació educativa; rúbricas; evaluación; educación superior; innovación educativa; rubrics; assessment; higher education; educational innovation

Text complet: PDF