Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Representacions socials sobre el treball docent en professors d'educació superior

María Isabel Arbesú García, Juan Manuel Piña

Resum


Aquest treball exposa resultats parcials d'una investigació de tipus qualitatiu que es proposa conèixer, entre d'altres qüestions, quins significats té el treball docent per a un grup de professors universitaris. Amb aquesta finalitat, hom ha analitzat els seus comentaris sobre llur concepció de l'ensenyament i l'aprenentatge des de la teoria de les representacions socials. Els plantejaments més destacats refereixen la importància del factor humà en l'activitat educativa, i la necessitat d'integrar-lo en el desenvolupament intel.lectual. També s'ha emfasitzat la responsabilitat del docent en la selecció de problemes socialment rellevants com a objecte de la investigació dels estudiants. Tanmateix, hom ha d'esmentar que aquest grup de professors, que participaren voluntàriament en el projecte, comparteixen un elevat compromís amb l'activitat docent. Seria indispensable explorar també aquest tipus de representacions socials en d'altres col.legues per als quals l'ensenyament no ocupa un lloc preferent en llur activitat professional.

Text complet: PDF