Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Per una avaluació alternativa de la docència. Estudi d'un cas particular de l'ensenyament universitari mexicà

José Luis Menéndez Varela

Resum


En el context de la reforma profunda de l’educació superior, la lectura atenta de publicacions com la que hom presenta en aquesta ocasió esdevé una activitat molt recomanable. Es tracta d’un llibre en el que s’hi recullen els principals resultats d’una investigació sobre un model innovador d’ensenyament universitari que es va posar en marxa en el darrer quart del segle passat a la Universidad Autónoma Metropolitana de México. Concretament, des d’una perspectiva qualitativa, hom hi estudia com s’aborda la pràctica docent en aquest model i s’hi reflexiona sobre d’altres d’alternatius per tal de procedir a una avaluació de la qualitat de l’ensenyament del professor universitari. En aquesta notícia crítica, hom passarà comptes particularment, dels pressupostos teòrics i metodològics que varen conduir el projecte, cosa que servirà d’excusa, àdhuc, per a recuperar algunes consideracions centrals del debat actual sobre avaluació de la qualitat docent.

Text complet: PDF