Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

El model de Súnion i el pronòstic de l'educació permanent. Allò pendent des d'una doble perspectiva

Eva Gregori Giralt

Resum


La idea que el procés de Bolònia i la reforma universitària representen un canvi radical del model educatiu i una autèntica renovació didàctica no troba la seva correspondència necessària en la teoria pedagògica de l'educació superior. Conscients de la importància i la repercussió d’aquesta nova realitat, que és ja un fet en la pràctica quotidiana de les acadèmies, el present article intenta traçar un paral.lelisme amb allò que s’esdevingué en d’altres moments clau de la pedagogia moderna. En la didàctica del segle XX, la dimensió pràctica de l'ensenyament ha deixat mancades d’una anàlisi teòrica massa iniciatives. Mitjançant l’exemple de Súnion. Institució Cultural Catalana hom considera fins a quin punt convé mirar l’ensenyament primari i secundari per a preveure el futur de l’ensenyament superior i preparar-se per un profund replantejament tant de l’aprenentatge i d’allò après com de les figures del professor i de l'estudiant.

Text complet: PDF