Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM

ISSN electrònic: 2014-7104

ISSN paper: 2014-2021

Dues entitats molt representatives dels professionals de la docència de la matemàtica catalana, com són la Federació d'Entitats per a l'Ensenyament de les Matemàtiques (FEEMCAT) -que aplega principalment mestres i professors d'ensenyament secundari- i la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) -que aplega professors d'ensenyament secundari i professors de nivell superior- han unit l'esforç i la voluntat d'intervenir en el mapa formatiu global català de la matemàtica a través de l'antiga revista Biaix (ISSN 1133-4282). Fruit d'aquesta cooperació ha nascut (setembre de 2011) una nova etapa de Biaix, que pren el nom de Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, amb un Consell de Redacció codirigit i coparticipat entre les dues institucions.

35 : desembre 2014

Editorial

Editorial (p. 3-4)
Victòria Oliu
 

Articles

Gauss i el polígon de 17 costats (p. 6-38)
Agustí Reventós i Tarrida
 
A classe... amb corbata! (p. 39-51)
Pedro Cobo Lozano
 
Parlar i enraonar per aprendre mamàtiques a educació infantil (p. 52-67)
Montserrat Torra Bitlloch
 
Descobrir i mostrar matemàtiques amb fotografies (p. 68-78)
Carme Burgués Flamarich, Roser Codina Pascual
 
El Teorema de l'Empordà (de F. Macau) vist amb el GeoGebra (p. 79-86)
Lluís Sabater Anticó
 
Joan Vinyoli i la recerca del cercle convincent (p. 87-89)
Pep Solà
 
Matemàtiques amb eines digitals (p. 90-108)
Lluís Mora Cañellas
 

Cròniques

XXV Olimpíada Matemàtica Espanyola Catalunya 2014 (p. 110-113)
Luisa Almazán
 
XI Jornada d'Educació Matemàtica d'APaMMs (p. 114-115)
 
V Jornades d'ADEMGI (p. 116-119)
Guillem Bonet Carbó
 

Seccions

Per Pensar d'un minut a una hora (p. 122-125)
Jordi Deulofeu i Piquet
 
Construint matemàtiques: Visitem un edifici construït o vivim l'experiència de construir-lo? (p. 126-130)
Anton Aubanell
 
El Racó del mmaca: Epicicloides, hipocicloides i engranatges (p. 131-137)
Josep Rey, Manel Udina
 
El Racó del cesire-creamat: Matemàtiques a la llengua (p. 138-140)