Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Matemàtiques a l'estany

Ramon Miquel Bergadà Marimon

Resum


«Matemàtiques a l'estany» és una proposta
de treball de les matemàtiques a l'ESO a
través d'un itinerari formatiu que consta de
sis etapes, i que té com a punt de partida
l'estudi d'un problema o un projecte
contextual en connexió amb els
continguts a estudiar. La resolució
d'aquesta proposta inicial provocarà la
introducció de continguts matemàtics, l'ús
de materials manipulatius i tecnològics, la
realització d'activitats individuals i
col·laboratives i compartir i presentar idees
i resultats. L'avaluació està integrada en tot
el procés i l'aula no es redueix a un espai
físic, sinó que va molt més enllà, ja que
inclou l'entorn més proper, l'entorn virtual
i les eines tecnològiques de comunicació i
de col·laboració. Tot això amb l'objectiu
que l'alumnat «faci matemàtiques». «El que
hem d'aprendre a fer ho aprenem fent-ho»
(Aristòtil).

Text complet: Text complet