Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La Resolució de problemes complexos per parelles d'alumnes amb TDHA i sense TDHA a la secundària

Yolanda Colom, Núria Rosich

Resum


En les últimes dècades, l'educació
matemàtica ha fet èmfasi en la resolució
de problemes matemàtics (NCTM, 2000).
Amb la introducció de l'aprenentatge
matemàtic per competències (Generalitat
de Catalunya, 2013) encara s'ha donat més
valor a aquest tipus d'activitat. D'altra
banda, sabem, des d'un enfocament
sociocognitiu, que la construcció de
coneixements a l'aula es produeix en la
interacció amb els altres. Al nostre estudi
investiguem la resolució dels problemes
complexos dels alumnes amb dèficit
d'atenció i hiperactivitat (TDHA) a
secundària. Els resultatsmostren com els
estudiants amb TDHA treballant amb una
parella milloren la seva competència
matemàtica en la resolució de problemes
entreballar de forma cooperativa.

Text complet: Text complet