Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Matemàtiques i entorn a l'educació infantil

Fàtima Dalmau, Àngel Alsina

Resum


En la primera part d'aquest article es
defensa la necessitat de passar d'un
currículum orientat a l'adquisició de
continguts a un currículum orientat a
l'adquisició de la competència matemàtica
des de l'educació infantil, i s'argumenta
que els processos matemàtics són la clau
per aconseguir-ho. En la segona part es
presenta l'experiència «la rotonda que
veiem des del pati», en la qual es mostra
una manera de treballar les matemàtiques
a les primeres edats en la qual s'usen
situacions de la vida quotidiana i
problemes contextualitzats com a punt de
partida. Mitjançant una planificació i una
gestió que tenen en compte el treball dels
continguts a través dels processos
matemàtics, es fomenta que els nens
interpretin les matemàtiques amb l'ajuda
d'un adult, en comptes d'intentar
transmetre'ls una matemàtica
preconstruïda.

Text complet: Text complet